A Suzuki jó pár éve vezette be SHVS mikrohibrid hajtásláncát, amely fékenergia-visszanyeréssel és start-stop funkcióval teszi takarékosabbá az autózást. Idén viszont elkészült, és a Swiftben tegnap óta meg is vásárolható (igaz, egyelőre csak a japán piacon) az első full hibrid rendszer, amelyet a kormányról kapcsolható, automatizált kézi sebességváltóval társítottak.
Ebben a villanymotor a megszokott rásegítéses üzemmód mellett képes arra, hogy önállóan mozgassa az autót, például állandó sebességű haladáskor vagy elinduláskor. A 91 lóerős, 1,2 literes benzinmotor és a 10 kW-os villanymotor elegendőnek hangzik a nem egészen egytonnás autó dinamikus mozgatásához. A hajtáslánc kétféle üzemmódban (öko és sport) használható; a japán szabvány szerinti átlagfogyasztás 3,13 liter/100 km.
(Nyitóképünkön még az SVHS mikrohibrid Suzuki Swift látható)