Kezdetben hatalmas kerekű munkagépeket gyártottak, amelyek remekül mozogtak hitvány terepen, nyakig érő sárban, mocsárban és mindenféle emelkedőre felkapaszkodtak. A gyártás beindulása után pár évvel már ezekre az alapokra építve teherautót- és tartálykocsit is gyártottak, hasonlóan elképesztő terepképességekkel, de nagyon furcsa megjelenéssel.
Kezdetben hatalmas kerekű munkagépeket gyártottak, amelyek remekül mozogtak hitvány terepen, nyakig érő sárban, mocsárban és mindenféle emelkedőre felkapaszkodtak. A gyártás beindulása után pár évvel már ezekre az alapokra építve teherautót- és tartálykocsit is gyártottak, hasonlóan elképesztő terepképességekkel, de nagyon furcsa megjelenéssel.
Fotó megosztása:
MAZ-535 - Nagyjából ebben az időben döbbent rá a szovjet hadsereg is, hogy kellene nekik egy jó terepjáró képességű teherautó. A MAZ pedig gyártott nekik egy 8x8-as szörnyeteget, a MAZ 535-öst, amit eleinte tüzérségi vontatóként használtak, majd később rakéták vontatásánál is használtak. 375 lóerős dízelmotorjával a 60 km/órás sebességet is el tudta érni. 1,3 méteres vízen is át tudott gázolni és a 30 fokos emelkedő sem okozott neki problémát.
MAZ-535 - Nagyjából ebben az időben döbbent rá a szovjet hadsereg is, hogy kellene nekik egy jó terepjáró képességű teherautó. A MAZ pedig gyártott nekik egy 8x8-as szörnyeteget, a MAZ 535-öst, amit eleinte tüzérségi vontatóként használtak, majd később rakéták vontatásánál is használtak. 375 lóerős dízelmotorjával a 60 km/órás sebességet is el tudta érni. 1,3 méteres vízen is át tudott gázolni és a 30 fokos emelkedő sem okozott neki problémát.
Fotó megosztása:
MAZ-7904 – Az élet persze nem állt meg és még nagyobb, már interkontinentális rakéták születtek, amikhez még nagyobb járművek kellettek. Ez volt a MAZ 7904-es. Ezeket a szörnyeket csak akkor szedték elő a hangárakból, amikro biztosak voltak benne, hogy éppen nem repül át felettük ellenséges kémműhold. A 32 méter hosszú, 6,8 méter széles jármű 200 tonnányi terhet vitt a hátán, hajtásáról egy 1500 lóerős hajómotor és egy 330 lóerős teherautó motor gondoskodott, maximális sebessége 27 km/óra volt.
MAZ-7904 – Az élet persze nem állt meg és még nagyobb, már interkontinentális rakéták születtek, amikhez még nagyobb járművek kellettek. Ez volt a MAZ 7904-es. Ezeket a szörnyeket csak akkor szedték elő a hangárakból, amikro biztosak voltak benne, hogy éppen nem repül át felettük ellenséges kémműhold. A 32 méter hosszú, 6,8 méter széles jármű 200 tonnányi terhet vitt a hátán, hajtásáról egy 1500 lóerős hajómotor és egy 330 lóerős teherautó motor gondoskodott, maximális sebessége 27 km/óra volt.
Fotó megosztása:
MAZ 7907 – És még ezt is lehet fokozni a százlábú teherautóval, amivel 1985 és 1987 között bíbelődtek el a mérnökök. Mindössze két darab készült ebből az óriásból, ami talán a világ egyetlen 12x12-es hajtásképletű járműve. 1250 lóerős helikopterekben használatos gázturbina gondoskodott a kerékagyakba épített villanymotorok energiaigényéről. Igen, ez a rettenet egy hibrid teherautó.
MAZ 7907 – És még ezt is lehet fokozni a százlábú teherautóval, amivel 1985 és 1987 között bíbelődtek el a mérnökök. Mindössze két darab készült ebből az óriásból, ami talán a világ egyetlen 12x12-es hajtásképletű járműve. 1250 lóerős helikopterekben használatos gázturbina gondoskodott a kerékagyakba épített villanymotorok energiaigényéről. Igen, ez a rettenet egy hibrid teherautó.
Fotó megosztása:
Tűzoltó - Az 543-asból készült tűzoltó változat is, amit főleg repülőtereken, illetve katonai, ipari létesítményeknél használtak. A V12-es motorral felszerelt batár nem volt túl gyors, viszont elképesztő mennyiségű oltóanyagot tudott magával vinni. 20 tonnányit a hátán, 25 tonnányit pedig utánfutón.
Tűzoltó - Az 543-asból készült tűzoltó változat is, amit főleg repülőtereken, illetve katonai, ipari létesítményeknél használtak. A V12-es motorral felszerelt batár nem volt túl gyors, viszont elképesztő mennyiségű oltóanyagot tudott magával vinni. 20 tonnányit a hátán, 25 tonnányit pedig utánfutón.
Fotó megosztása:
MAZ 547 – A rakéták hatótávjának növekedésével együtt járt, hogy egyre nagyobbak és nehezebbek is lettek, így nagyobb és erősebb szállító járművekre volt szükség. A növekedést követték a MAZ-ok is, ez a modell már hattengelyes, 12 kerekes kivitelben készült, 1970 és 1984 között. V12-es motorja kisebb, már csak 25 literes, de 650 lóerejével erősebb volt, mint az elődé. A 16 méter hosszú, 27 tonnás jármű 62 tonnányi terhet vihetett, legfeljebb 40 km/órás sebességgel, szinte bármilyen terepen. Fogyasztása is rémes volt, 260 litert evett százon.
MAZ 547 – A rakéták hatótávjának növekedésével együtt járt, hogy egyre nagyobbak és nehezebbek is lettek, így nagyobb és erősebb szállító járművekre volt szükség. A növekedést követték a MAZ-ok is, ez a modell már hattengelyes, 12 kerekes kivitelben készült, 1970 és 1984 között. V12-es motorja kisebb, már csak 25 literes, de 650 lóerejével erősebb volt, mint az elődé. A 16 méter hosszú, 27 tonnás jármű 62 tonnányi terhet vihetett, legfeljebb 40 km/órás sebességgel, szinte bármilyen terepen. Fogyasztása is rémes volt, 260 litert evett százon.
Fotó megosztása:
Szintén az 543-as adta az alapot ehhez a radar felépítménnyel ékesített változathoz.
Szintén az 543-as adta az alapot ehhez a radar felépítménnyel ékesített változathoz.
Fotó megosztása:
MAZ 543 – Ahogy a volt Szovjetunió belehúzott a rakétafejlesztésbe, úgy merült fel az igény egy olyan hordozójármű iránt, amely a ballisztikus rakétákat mozgatni is tudta. A Hurrikán becenevű járművet 38,9 literes dízelmotor hajtotta, amely 525 lóerős csúcsteljesítményre és 60 km/órás végsebességre volt képes. Sorozatgyártása 1962-ben kezdődött, de először csak 1965-ben volt látható, a Vörös téri katonai parádén.
MAZ 543 – Ahogy a volt Szovjetunió belehúzott a rakétafejlesztésbe, úgy merült fel az igény egy olyan hordozójármű iránt, amely a ballisztikus rakétákat mozgatni is tudta. A Hurrikán becenevű járművet 38,9 literes dízelmotor hajtotta, amely 525 lóerős csúcsteljesítményre és 60 km/órás végsebességre volt képes. Sorozatgyártása 1962-ben kezdődött, de először csak 1965-ben volt látható, a Vörös téri katonai parádén.
Fotó megosztása:
MAZ-537 Ez az 535-ös modernizált változata volt, amelyet a Szovjetunió 1989-es összeomlásáig gyártottak és a hazai mellett a baráti országok hadseregeiben is használták.
MAZ-537 Ez az 535-ös modernizált változata volt, amelyet a Szovjetunió 1989-es összeomlásáig gyártottak és a hazai mellett a baráti országok hadseregeiben is használták.
Fotó megosztása: