A Daimler azt állítja, hogy ez a világ első elektromos könnyű teherbírású teherautója. A valóságban az a helyzet, hogy az Iveco már nagyon régóta nagyobb hatótávval és teherbírással kínál elektromos kisteherautót.
A Fuso eCanter két- vagy háromtonnás teherbírással készülő és 100 kilométeres hatótávval rendelkezik. A szükséges energia tárolásáról hat darab, lítium-ionos, 13,8 kWh teljesítményű akkumulátor gondoskodik. Hajtásáért pedig 185 kW-os elektromotor felel.
A sorozatgyártás beindítása előtt az eCantert Portugáliában és Németországban tesztelték 2014-2017 között. A próbafutások azt mutatták, hogy egy hasonló kategóriájú, dízelüzemű teherautóhoz képest – 10 ezer kilométerre vetítve – ezer euróval olcsóbban üzemeltethető. Ez közel 304 ezer forintnak megfelelő összeg, tehát korántsem elhanyagolható tétel.
A modell prototípusát 2010-ben mutatták be Fuso Canter e-Cell néven. A nullemissziós változatot viszont jóval megelőzte a hibrid hajtáslánccal rendelkező Canter, melyet 2006-ban mutattak be. Ennek második generációs változatát már 2012 óta gyártják. A Mitsubishinél viszont most nagy jövő jósolnak az eCanternek, olyannyira, hogy szeptemberben New Yorkban is bemutatják.