A Baur korábban is számos BMW-modellből faragott nyitott tetős változatot, ráadásul nem holmi házi barkács jellegű átalakítások voltak ezek, hanem a bajorok is szívesen adták hozzá a nevüket. Népszerűségük azonban egyre inkább csökkent és a kabriók fejlesztését is megoldotta házon belül a BMW, így az egyik utolsó munkájuk lett a BMW E36-osból alkotott TC4 Topcabriolet. Egyfajta utolsó próbálkozás volt ez, hátha a közönség rákap a különleges modellre és a Baur megmarad.

Különleges ötlet nyomán született a TC4-es, az fel sem merült, hogy a tetőoszlopokat kidobják, hiszen a négyajtós karosszéria ezek nélkül nem igazán tudta volna megőrizni a kellő merevségét. Ezért az a megoldás született, hogy az első ülések felett targa tető jellegű kivehető panel, a hátsó üléseknél pedig hagyományos kabrió tető kap helyet. Ezzel a megoldással ráadásul megmaradt a limuzin használhatósága, hiszen a csomagtérből nem vesz el helyet a vetkőzés után sem. Csupán a kilátás lesz bajosabb hátrafelé, de ez igazán bevállalható áldozat.

Bizony, hogy létezik a négyajtós kabrió BMW! 1

Bizony, hogy létezik a négyajtós kabrió BMW! 15 Bizony, hogy létezik a négyajtós kabrió BMW! 16

Egészen széles a motorválasztéka is, hiszen az 1,6 literes négyhengerestől a 2,5 literes sorhatosig bármit rejthet a TC4 Topcabriolet gépházteteje. Ennek ellenére a vásárlóknak nem nyerte el a bizalmát a nem maradéktalanul gyári építésű BMW és inkább a kevésbé praktikus, de jóval hagyományosabb kétajtós kabriót választották, így 310 darab után le is állt a gyártása. Ezzel együtt egy igazán ritka modell született meg, mely nem feltétlenül a legértékesebb kuriózum, de mindenképpen érdekes színfoltja az autógyártásnak és a BMW történelmének.