WRX STI Type RA NBR Special. A hosszú név akár egy védőoltást is takarhatna, de nem: a Prodrive által, széria WRX STI-ből átépített pálya-versenyautóról van szó, amelyet jó néhány nevezetes siker (új körrekord a Man-szigeti TT-n, kategóriacsúcs és összesített bronzérem a Goodwood-i hegyi felfutón) után a legvégső próbatétel elé állítottak.

Mire képes egy Subaru a Nürburgringen? 1

Az autó tehát sorozatgyártású Subaru WRX STI-ként kezdte pályafutását. Először is belehegesztettek egy komplett bukókeretet. Motorját és 4WD rendszerét átdolgozták: előbbi 75 mm-es szívótorok és 1,7 baros töltőnyomás segítségével több mint 600 lóerőt ad le 8500/percnél; legmagasabb fokozatban ezen a fordulatszámon érte el 288 km/óra végsebességét a Ringen – áttételezéstől függően máshol akár gyorsabb is lehet, természetesen.

Az abroncsok slickek, a váltó automata kuplungos WRC egység, amelyet központi kar helyett kormányra akasztott fülekkel működtet a pilóta, a váltás villámgyors: 20-35 ezredmásodperc. Az autó módosított aerodinamikai csomagot kapott, amely végsebességen kb. 289 kilóval préseli az aszfalthoz a kocsit. A hátsó szárny kialakítása csökkenti a lassító örvényléseket; a technológia hasonlít az F1-ben alkalmazotthoz.

Mire képes egy Subaru a Nürburgringen? 49

A villanymotoros/hidraulikus mozgatású szárny kanyarban vagy fékezéskor maximális leszorítóerőre áll be, a hosszú egyeneseken kis légellenállásúra módosítható pozíciója a kormányon elhelyezett kapcsolóval. A két végpont között nem egészen 20 ezredmásodperc alatt áll át a rendszer.

A versenyautó még a tavalyi széria alapjaira épül. Az aktuális modellévi Subaru WRX STI Type RA limitált, sorszámozott típus, amely szénszálas tetőpanellel és hátsó szárnnyal, kiszerelt pótkerékkel és 19 colos kovácsolt BBS felnikkel (rajtuk 245/35R19 Yokohama Advan Sports abroncsok) gondoskodik a tömegcsökkentésről; emellett motorját és futóművét is átdolgozzák.

Ja, és a lényeg: a Subaru WRX STI Type RA NBR Special 6 perc 57,5 másodperc alatt futotta meg a 20,6 kilométeres kört.