A Mini Moke 1964-ben született, a klasszikus Mini (pontosabban annak haszonjármű-kiadása, a Mini Van) alkatrészeinek felhasználásával. Praktikus értelme soha nem volt, viszont nyaralótelepi rohangálós járműnek, trópusi szigetekre turistaszállítónak több mint ideális volt, így a déli féltekén végül pont azt a szerepet töltötte be, mint az északin a VW Buggy. Három évtizeden át gyártották a kultikus értelmetlenséget, és amint véget ért a gyártása, gyomként nőttek ki a földből a nem hivatalos kópiák, így tartva életben a vicces legendát.

Ennél cukibb autót nem látsz idén nyáron 1

Egy ilyen tribute-modellt készített a francia Lazareth manufaktúra is – igen, azok az eszementek, akik pár éve duplakerekes, V8-as motorkerékpárt építettek -, azzal a különbséggel, hogy az ő Moke-juk kétéltű: az alumíniumkarosszéria üregeit zárt cellás habbal töltötték fel, így a kocsi úszik a vízen, és nem is rozsdásodik. A 400 köbcentis, belső égésű motor szárazföldön akár 90 km/órára gyorsítja az összkerekes parányt, vízre szállva automatikusan aktiválódik a hajócsavar, hogy aztán legfeljebb 7 csomóval (13 km/óra) haladhassunk. A vízi Moke megrendelésre készül.