Piaci elemzők szerint megfordíthatta volna az erőviszonyokat a hatalmas indiai piacon a VW-csoport és a Tata Motors közötti stratégiai együttműködés: a Volkswagen típusai túl nagyok és drágák az évente hárommillió autót felvevő országnak, a Tata meg hiába nőtt hatalmasat (a VW meg egyébként még nagyobbat) tavaly, még mindig csak a hatodik volt tavaly. Ezért úgy volt, hogy a németek (illetve a csehek, mert a Škodát szemelték ki vőlegénynek) és az indiaiak közös modellfejlesztésbe fognak a Tata márka belépő szintű padlólemezét felhasználva.

Mégsem lesz Volkswagen-Tata-szövetség 1

A hírek szerint az egész program a költségeken dőlt meg: a Škoda megítélése szerint ugyanis a Tata által biztosítandó platform annyira elavult volt, hogy a jövőbeli emissziós és ütközésbiztonsági normáknak csak komoly ráfordításokkal felelt volna meg.

Egyelőre tehát hagyják a csudába az egészet, ám a Škoda nem zárkózik el attól, hogy a jövőben más feltételekkel szövetséget kössön a Tatával; addig is a VW MQB padlólemezét igyekeznek a végletekig leolcsósítani.

Mégsem lesz Volkswagen-Tata-szövetség 11

Havi 1000-1500 autót ad el a Škoda Indiában; a Maruti 120 ezret

A 2016. decemberi adatok szerint a Tata 4,8%, a Volkswagen 1,9%, a Škoda 0,46 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett az indiai piacon. A legnagyobb autógyártó a Maruti (Suzuki) 47,2 százalékos részesedéssel, a Hyundai 17,8 százalékkal a második.