Természetesen nem az ágazatban uralkodó sofőrhiányt szerette volna ily módon enyhíteni, hanem azért cselekedett így, mert átvette a csapatának biztosított MAN TGX D38 15.580-as nyergest.

A kétszeres német túraautó-bajnokság (DTM) győztes pilóta 2014-ben alapította meg saját csapatát, az EKS-t, mellyel a ralikrossz-világbajnokságban versenyzik. Ahogy sok más autósportban, úgy itt is nagy szerep hárul a kamionokra, hiszen ezek szállítják versenyről versenyre a raliautókat, valamint az egyéb szükséges felszereléseket. A német teher- és autóbuszgyártó cég, az MAN 2014 óta támogatja Ekström csapatát, és a hírek szerint ez még legalább 2018-ig így lesz.

A most átadott nyerges vontató XXL-fülkés, azaz a modellcsaládban a lehető legtágasabb kabinnal büszkélkedhet. Az utastérben alkalmazott bőr- és alcantara bevonatok igényes, elegáns hatást keltenek. A légrugós felfüggesztéssel ellátott fülke alatt pedig 15,2 literes, soros elrendezésű, hathengeres erőforrás dolgozik, mely 2900 newtonméteres maximális nyomaték leadására és 580 lóerős teljesítményre képes.

Nyerges vontató volánja mögé ült a ralikrossz-világbajnok 1

A TGX 15.580-as nyerges vontató arra is vigyáz, hogy ne öntsön le túl sok gázolajat a torkán, köszönhetően annak, hogy ellátták egy GPS-alapú, Efficient-Cruise sebességszabályozó rendszerrel. Ez a fejlesztés három kilométerrel a jármű előtt meg tudja határozni, mikor van lehetőség hosszabb kigurulásokra, illetve mikor kell egy emelkedő esetén a motor teljesítményét növelni.

Az átadás után a jármű azonnal csatlakozott az EKS-csapatához, mely jelenleg a harmadik helyen áll a ralikrossz-világbajnokságon a csapatok versenyében. Mattias Ekström ugyancsak a harmadik pozíciót foglalja el a pilóták között.