A W121 típuskódú autó kereskedelmi megnevezése a 190 SL volt, ebből a 190 a lökettérfogatra utalt centiliterben, amíg az SL a „sport, leicht” (= sportos, könnyű) szavak rövidítése. Soros négyhengeres motorja két Solex karburátor által táplálva 105 lóerőt adott le.

Tulajdonképpen a 300SL, a legendás sirályszárnyas típus öccséről van szó, aminek minden eredeti alkatrésze aranyat ér.

Tulajdonosa a nyolcvanas évek óta hozzá sem nyúlt, eredeti célja a felújítás lett volna, de ebbe nem fogtak bele, így hosszú tétlen évek után maradt az aukció lehetősége. Szörnyű állapotban van kívül-belül, a gyűjtőknek, restaurátoroknak mégis értékes, mivel az egész csomag gyári még, és az autóval csak 30 000 mérföldet (48 ezer km) tettek meg aktív pályafutása során.

Ezért kelt el 60 000 fontos áron (20,2 millió forint), hozzáértő műhelyben felújítva több mint a dupláját éri majd, 150 000 font (50 millió forint) körül mozog a 190SL ára, az eddigi rekorderért 2015-ben 164 000 fontot (55,3 millió Ft) adtak, és az ilyen autóknál mindig fontos a történet is, a megmentés ténye még dobhat az áron, ha érzelmes milliárdosok maradnak licitben a végén.

30 évig rohadt a garázsban a ritka Mercedes, így is egy vagyont ér 1 30 évig rohadt a garázsban a ritka Mercedes, így is egy vagyont ér 2 30 évig rohadt a garázsban a ritka Mercedes, így is egy vagyont ér 3 30 évig rohadt a garázsban a ritka Mercedes, így is egy vagyont ér 4 30 évig rohadt a garázsban a ritka Mercedes, így is egy vagyont ér 5