Amerikában egyértelmű, nálunk Európában kavart okoz, hogy a tengerentúli gyártók azonos modellcsaládba sorolják normál jogosítvánnyal vezethető és nehéz teherjárműnek minősülő platósaikat. Persze így lehet rekordeladásokat regisztrálni, vagy a szegmenseket egybemosva kijelenteni, hogy a legújabb Ram 3500 a legnagyobb forgatónyomatékú pickup a világon.
Tény és való, a 6,7 literes, soros hathengeres Cummins dízelmotor 1260 Nm nyomatéka hegyeket mozgat, hiszen a kiviteltől függően 5,8 – 6,6 méter hosszú óriás menetkész tömege már benzinmotorral is megközelíti a három tonnát, megengedett legnagyobb össztömege az öt tonnát, vontatni pedig akár 13,4 tonnát is képes.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ezt nem a hagyományos vonóhoroggal (ott 9 tonnánál fogy el az ereje), hanem az Amerikában közkedvelt „ötödik kerék” konfigurációval tudja, amikor a plató közepére helyezett tokmányba illesztik bele a vontatmány megemelt csatlakozóját – gyakorlatilag nyerges vontatóként viselkedik ilyenkor a jármű. A konstrukciót lakókocsik, lószállítók és egyéb drága játékszerek vontatásához használják előszeretettel, és szükségessé teszi egy külön megrendelhető kiegészítő alkatrész beépítését.