A DHL futárszolgálatnál teljesít majd szolgálatot az a Ford Transit alapú áruszállító, amelyet az elektromos közlekedésre szakosodott StreetScooter fejlesztett és gyárt majd aacheni üzemében. Az idén 150, 2018 végéig azonban már 2500 darabos flottát kívánnak felállítani, a végleges szériapéldányok azonban már nem csak a Deutsche Post, hanem bármely szállítmányozó vállalkozás számára elérhetők lesznek.

Elektromos Ford viszi a csomagokat Németországban 1

A számítások szerint átlagos használat mellett minden egyes WORK XL (ez a StreetScooter eddigi legnagyobb haszonjárműve) éves szinten 1900 liter gázolajat takarít meg a felhasználónak, és ezzel 5 tonnával csökkentheti környezete CO2-terhelését. Ezt szorozd fel 2500-zal, és egész komoly megtakarítások (4,75 millió liter gázolaj), illetve emisszió-csökkentés (12 500 tonna CO2) válik elérhetővé.

A Work XL körben bepolcozott raktere 20 köbméteres, mintegy 200 postai csomagküldemény elhelyezésére és kézbesítésére alkalmas. A raktér a vezetőfülkéből elérhető, hátulról és oldalról rakodható.

Elektromos Ford viszi a csomagokat Németországban 2

Az akkumulátorcsomag az adott felhasználási terület igényeihez igazodva, modulárisan bővíthető. Kapacitása 30-90 kWh, ennek megfelelően 80-200 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel. A fedélzeti töltő 22 kW teljesítményű.

A német posta a StreetScooter kisebb e-furgonjaiból (a 4 köbméteres Work és a 8 köbméteres Work L járművekből) mintegy 3000 darabot üzemeltet jelenleg is, míg a kézbesítők több mint 10 ezer darab elektromos kerékpárt használnak; ez jelenleg Németország legnagyobb elektromos flottája.

Elektromos Ford viszi a csomagokat Németországban 3