Ahogy a világ majdnem minden piacán, az Egyesült Államokban is kezdenek hátat fordítani a szedánoknak. Az autógyártók pánikban kapkodnak ide-oda, próbálják menteni a menthetőt. A Hyundainak ebből a szempontból szerencséje van, mert 2015-ben bemutatott egy olyan koncepciót, amellyel egy eddig kiaknázatlan szegmensben próbálhat szerencsét: jelenleg a Honda Ridgeline az egyetlen önhordó karosszériás pickup a piacon.
Lehetséges persze, hogy nem véletlenül, és a vásárlók valójában nem vágynak ilyesfajta félszerzetre, de a jelek szerint a Hyundai döntött: mégis megépítik az eddig óvatosan lebegtetett Santa Cruz platóst. Ez fontos része lehet annak a tervnek, amelynek keretében 2020-ra három új vagy megújult crossovert dobnak piacra: jön a Kona, frissül a Santa Fe, 2019-ben vadonatúj típus lép a három üléssoros Grand Santa Fe helyére, majd végül 2020-ban jöhet a Tucson facelift.
„Optimisták vagyunk, de nagy kár, hogy nem állnak rendelkezésünkre már ma ezek az új termékek” – mondta az Automotive News kiadványnak a Hyundai legnagyobb észak-amerikai kereskedője. Ha már árulhatnák a Santa Cruzt, talán nem estek volna idén 11 százalékot a márka eladásai: miközben crossover modellpalettájuk több mint 10 százalékkal erősödött, az eladások egykori éllovasa, a Sonata szedán iránt 30 százalékkal csökkent a kereslet.