Elon Musk nevét legtöbbünk a Tesla autómárka kapcsán ismeri, ám a különc tehnofil milliárdos egy csomó vasat tart még a tűzben, az űrrepüléstől a vákuumcsöves gyorsvasútig. Ez utóbbi, a Hyperloop fejlesztését nem egyedül végzi Musk, most éppen egyetemi csapatok mutatták be a saját maguk konstruálta vonatokat – persze kicsinyített formában.
A döntőbe jutott három csapat közül kettő technikai nehézségekbe ütközött, ám egy müncheni diákokból álló csapat sikeresen útnak indította, és egészen 324 km/óráig gyorsította, majd a 0,8 mérföldes, azaz 1287 méter hosszú pályának bőven a vége előtt meg is állította mindössze 80 kilós, elektromos meghajtású járgányát.
Muskot lenyűgözte az eredmény, főleg, hogy iskolai csapatról volt szó, de azért rögtön emelte a tétet: szerinte ugyanebben a tesztcsőben akár 500 km/órára is fel lehetne gyorsítani a kocsit.
Nem valószínű persze, hogy egy valós méretű, utasokkal megpakolt szerelvény ugyanilyen ütemben tudna gyorsítani – ha mégis, nem valószínű, hogy felszállnánk rá, mert a fedélzeti kamera felvételétől bizony megszeppentünk.
Összehasonlításként a gyorsulási versenyek királykategóriáját alkotó Top Fuel dragsterek 3,7 másodpercen belül futják meg a 305 méteres távot, 0,8 mp alatt gyorsulnak 160 km/órára, végsebességük a célnál megközelíti az 540 km/órát, miközben a pilóta szervezetét akár 5,6 g gyorsulás terheli – mondjuk nem is szolgálnak fel közben zöld teát, hogy kellemesen teljen az utazás.
Nyitóképünkön egy, a Hyperloophoz hasonló vákuumvasút fantáziarajza látható