A Forma-1-ben tavaly év vége óta élő gyanú szerint egyes csapatok – elsősorban a Mercedes, de a Ferrarit is emlegették –, a motorolaj üzemanyagként való elégetésével érnek el időleges teljesítménynövekedést, amire a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a szezon eleje óta több szabálypontosítással, szigorítással reagált.

Az FIA legutóbbi irányelve alapján az Olasz Nagydíjtól a motorok a korábbi 1,2 helyett már csak 0,9 liter olajat fogyaszthatnak 100 kilométeren, Spában pedig úgy hírlett, hogy a motorgyártók egy gentleman’s agreement keretében vállalták, hogy a Belga Nagydíjra is csak ennek megfelelő erőforrást vetnek be, azonban a Mercedes az egyezséget felrúgva végül mégis a még érvényben lévő lazább előírásnak megfelelő specifikációt szerelt a gyári autóiba.

Az FIA a hétvégi Olasz Nagydíj előtt újabb műszaki direktívát adott ki, amelynek alapján a Mercedes trükközése bejött, ugyanis a felügyelőszervezet állásfoglalása szerint Monzától valóban csak 0,9 liter olajat ehetnek az újonnan beszerelt erőforrások, azonban a korábban szolgálatba állított motorokra továbbra is az 1,2 literes limit vonatkozik.

Ezek alapján ha a megbízhatósággal nem lesz probléma, a Mercedes még három-négy futamon keresztül élvezheti a 25 százalékos olajfogyasztási előnyét a Monzától új motort bevető riválisokkal szemben, ideértve a saját klienseiket, a Force Indiát és a Williamst is, akik Spában még nem kapták meg a frissített Merci-motort.