Biogázzal hajtott traktorral állt elő a New Holland. A prototípus annak a hosszú folyamatnak a része, melyben a CNH Industrial kötelékeibe tartozó gyártó megkísérel hosszútávú alternatívát nyújtani a farmerek számára a dízelkorszak utáni időkre. Ez pedig nem sikerülhet olyan traktorok nélkül, melyek nemhogy kímélik a környezetet, de ráadásul a felhasználás helyén előállított üzemanyaggal is tankolhatók.
A koncepció egyszerű: a legtöbb farmon van biomassza előállítására alkalmas alapanyag, így például mezőgazdasági hulladék vagy szennyvíz. Ezekből pedig akár biogáz is készíthető, mely üzemanyagként a sűrített földgázzal megegyező hatásfokon égethető el. A New Holland először 2012-ben állt elő gázüzemű mezőgazdasági járművel, azonban az még LPG-vel üzemelt. Azt követte egy évvel később az első biometánnal hajtott traktor. A cégcsoport végül két másikat is készített, majd ezeket Brazíliában, Csehországban, Franciaországban, Olaszországban és az Egyesült Királyságban tesztelgette.
Az új, immáron negyedik biometános traktor prototípusát az elődökkel kapcsolatos tapasztalatok alapján fejlesztették ki. A járműben dolgozó 180 lóerős FTP Industrial erőforrás 740 newtonméteres nyomaték leadására képes. Ezt, a sztöchiometrikus égési folyamatot biztosító motort 1995 óta fejleszti a CNH Industrial, így már nem kis tapasztalatra tett szert gázmotorok terén.
Bár pontos hatótávot nem árult el a gyártó, annyit már lehet tudni az új traktorról, hogy üzemanyagtankjaiban egy napi munkavégzéshez szükséges biogáz tárolható el. Az egyik üzemanyagtartályt bal oldalon, a másikat pedig jobb oldalon helyezték el. A környezetbarát erőforrás pedig 80 százalékkal kisebb károsanyag-kibocsátással rendelkezik egy dízelüzeműhöz képest. És ha már az összehasonlításoknál tartunk, érdemes megemlíteni, hogy a gyártó szerint ez a traktor 10-30 százalékkal olcsóbban üzemeltethető a dízeles társaihoz képest.
Az új New Holland tervezői nem csak a környezetbarát és gazdaságos üzemeltetésre gondoltak. A traktor fülkéjét úgy készítették el, hogy abból 360 fokos kilátás álljon a vezető rendelkezésére. Ez 20 százalékkal jobb, mint egy átlagos traktoré. Az elcsúsztatható kupolás tetőnek köszönhetően pedig panorámakilátást is élvezhet a kabinban helyet foglaló vezető.
A kormány közepén található digitális kijelzőn jelenítődik meg a 360 fokos, madártávlati nézetet biztosító kamerakép. Ugyanez az eszköz jeleníti meg tolatásnál a hátsó kamera képét is, mely hátramenetben automatikusan aktiválódik. Szintén ezen a kijelzőn jeleníthető meg a sebesség, valamint a motor teljesítményével kapcsolatos információk. A vezető feje felett is van egy szélesebb kijelző, ezen többek között a külső kamerák képe, a hidraulikus emelőberendezés, valamint a PTO teljesítményleadó tengellyel kapcsolatos információk érhetők el.
A New Holland járműve már olyannyira 21. századi jelenség, hogy kezelője egy speciális megoldással is védheti az óvatlan kezektől. Egy okostelefon-csatlakoztatásával és egy speciális szoftver segítségével akár ujjlenyomatos indításvédelem is telepíthető. Ennek köszönhetően valóban csak az férhet hozzá a traktor irányításához, aki fel van arra hatalmazva. A modell sorozatgyártásáról egyelőre nincsenek hírek, de több mint valószínű, hogy a New Holland ezt a prototípust is tesztelni fogja élesben.