A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) már korábban jelezte, hogy az Olasz Nagydíjtól a Forma-1-es erőforrások a korábbi 1,2 liter helyett 0,9 liter olajat használhatnak el 100 kilométerenként.

A kenőanyag üzemanyagként való elégetését korlátozni hivatott előírást a Mercedes kijátszotta azzal, hogy – a gyártók közötti gentleman’s agreement ellenére – Spában új fejlesztésű motort vetett be, amire még az előző szabály vonatkozik.

A Ferrari eredetileg a Monzára tervezett motorfrissítést, ám a Merci nem épp elegáns, de tipikusan F1-es húzása után meggondolták magukat, ugyanis szakértők szerint a 3 dl-rel magasabb olajfogyasztás körönként 0,15 másodpercet, teljes versenytávon akár 5 másodperc előnyt is jelenthet.

„Nem lesz új motorunk a hétvégén” – erősítette meg csütörtökön Sebastian Vettel.

A Ferrari döntése kétélű: a nagyobb olajfogyasztás természetesen nagyobb teljesítményt kínál, ugyanakkor az öregebb motor használata növeli a megbízhatósági problémák kockázatát, a hosszabb fejlesztési idő viszont több nyereséget ígér a majd csak később érkező új specifikációt tekintve.