A 2017-es szabályváltozások miatt a Sauber a többi csapathoz hasonlóan teljesen új autót tervezett az idei évre, ám annak ellenére is, hogy végül nem váltanak Honda-motorra, hanem maradnak a Ferrarinál, a jövő évre nem a 2017-es modellt fejlesztik tovább, újra az alapoktól tervezik újra a versenyjárgányt.
Az ok elsősorban az, hogy a C36-osban még mindig a Ferrari 216-os erőforrása dolgozik, jövőre viszont már a legfrissebb specifikációt vetik be ők is.
„Az új autó már a szélcsatornában van, úgy gondolom, jól dolgozunk. Az együttműködés részleteiről még egyeztetünk a Ferrarival, de az idei autóból nagyjából 20%-ot viszünk csak tovább. A mostanit a 2016-os motorhoz terveztük, annak továbbvitele 2018-ra… Tulajdonképpen a nulláról indulunk” – magyarázta a hinwili alakulatnál a korábbi csapatfőnököt, Monisha Kaltenbornt váltó Frederic Vasseur, akinek első dolga volt lefújni a tervezett Honda-partnerséget és hosszabbítani a Ferrarival.
„Ezért is van olyan sokat a szélcsatornában az autó. Összességében teljesen más lesz, mint az idei” – tette hozzá.
A jövő évi lesz az első autó, amely az év elején érkezett technikai főnök, Jörg Zander irányítása alatt készül, így kétszeres a nyomás, hiszen a cél az, hogy a svájci csapat az új modellel visszatérjen a középmezőnybe.
„Pontos célt sosem könnyű kitűzni, hiszen sok múlik az ellenfelek munkáján is. Nehéz lesz visszakapaszkodni a középmezőnybe, nagy lépésre van szükség, miközben komoly szabályváltozás nem lesz. A többi csapatnál sokkal többet vihetnek tovább a jövő évre” – ismerte el Vasseur.
„Számomra a legnagyobb kihívás a cég felfejlesztése, a részlegek hatékonyságának növelése. Ha ez sikerül, akkor az eredményeink is javulni fognak. A középmezőny nagyon szoros, szeretnénk újra az ottani küzdelem részesei lenni.”
A Sauber 13 forduló után 5 ponttal a konstruktőri bajnokság utolsó helyén áll, a 9. McLaren-Hondának 11 pontja van.