Három újdonsággal érkezett a Frankfurti Autószalonra az Opel. Kiállították a Grandland X szabadidő-autót, az Insignia sportmodellt, a GSi-t és a terepkombit, a Country Tourert. Ám ezekről már lehetett hallani az elmúlt napokban, így a legérdekesebb nem is ez, hanem az Opel elnök-vezérigazgatójának jövőt érintő bejelentése.
Michael Lohscheller a 300 újságíró előtt tartott beszédében kitért rá, hogy a Grandland X új dízelmotort és nyolcfokozatú automata váltót kap, majd kifejtette, hogy konnektoros hibridként is kapható lesz. Bár a PSA korábban készített dízel hibridet, valószínűbb, hogy ezúttal a benzin-elektromos lesz az autó. Mivel a Grandland X motorjai a Peugeot-tól érkeznek, így az alapot az 1,2 és az 1,6 literes turbó is adhatja. Ha pedig a villanymotor a hátsó kerekeket pörgetné, akkor a jelenleg hiányzó 4×4-es hajtás új vevőknek teheti vonzóvá a kocsit.
Részleteket egyelőre nem tudni a járműről, de az elmúlt hetek híradásaiba illik a kocsi.
„Az új Grandland X konnektoros hibridje a következő példa arra, hogy milyen lehetőségeket nyit meg előttünk a konszernkapcsolat a PSA-val. Ezen az úton haladunk következetesen tovább“ – mondta az Opel főnöke, Michael Lohscheller a sajtótájékoztatón.
A PSA-hoz került Opelről néhány napja Carlos Tavares, a PSA csoport első embere azt mondta, hogy nem zárkózik el az ötlettől, hogy a jövőben az Opel csak elektromos autókat gyártson. Egyetlen követelményt támasztott Tavares, mégpedig hogy nyereségesnek kell lennie a német márkának, amely most még masszívan veszteséges.
Jelenleg is van már az Opelnek konnektorról tölthető autója, mégpedig az Ampera e. A teljesen elektromos autót a Vezess már tesztelte. Itt olvashattok róla.