A Forma-1-ben ez az érték sokáig elérhetetlennek tűnt, de a Mercedes állítólag sikeresen átlépte a próbapadokon futó új motorjával. Az ötven százalékos termikus hatásfok nemcsak a Forma-1-ben, hanem az egész világon az egyik legjobb a belsőégésű motoroknál.
A konténerszállítók dízelmotorjai jobban teljesítenek ugyan ennél az értéknél, de azokat a mammutokat össze sem lehet hasonlítani a modern F1-es motorokkal. A gázturbinák akár hatvan százalék fölötti hőhatásfokkal is büszkélkedhetnek.
Az ötvenszázalékos hőhatásfokot pályán még nem érte el a Mercedes, de csak összehasonlításul: a korábbi szívómotorok ugyanezen értéke 30 százalék körüli volt.
Az új V6-os hibridek 2014-es bemutatkozásakor a Mercedes egyből 44 százalékos termikus hatásfokot ért el, megalapozva hároméves egyeduralmát, innen apró lépésekkel jutott el a csapat az 50 százalékig.