Módosította a rövid- és középtávú közútfejlesztésekhez kapcsolódó korábbi határozatait a magyar kormány, a Magyar Közlönyben kihirdetett új határozatok alapján több útépítés is 2022 utánra tolódott, valamint a budapesti kötöttpályás közlekedési projekteket is megnevezte.

A tervek szerint még 2020 vége előtt befejeződhet a Galvani-híd előkészítése és M1-es autópálya 2×3 sávosra bővítése a Budapest és Győr közötti szakaszon. Az M1-es autópálya Hegyeshalom és az országhatár közötti szakaszának akadálymentesítse, valamint a Békéscsaba megközelítését segítő M8-as és M44-es szakaszokat 2022 utánra halasztotta. A 2022-ig tartó beruházások finanszírozására összesen 2525 milliárd forint áll majd rendelkezésre, ebből 1340 milliárd forint a hazai forrás, a többi uniós forrásból származik.

Hazai forrásból finanszírozott beruházások közül a Zalaegerszeg megközelítését segítő 76-os számú főút gyorsúttá fejlesztése 2022 végéig várható. Az M3-as gyorsforgalmi út Vásárosnamény és Beregdaróc közötti szakasza csak kétszer egy sávos lesz, előkészítését 2021 második negyedévéig kell befejezni, de az út később autópályává fejleszthető.

Nemzetközi tervpályázatot írnak majd ki az új 2×3 sávos közúti Duna-hídra, mely a Galvani utca – Illatos út vonalában megépítendő. A kormány szükségesnek érezte a Liszt Ferenc Repülőtérre vezető gyorsforgalmi út fejlesztését, azért ennek előkészítése is megkezdődik majd a fővárossal egyeztetve.

Fejlesztik a budapesti kötöttpályás közlekedést is, melyekhez a terveket 2018 szeptemberéig kell elkészíteni. Ezek között szerepel a Ráckevei HÉV fejlesztése, a Csepeli HÉV villamoshálózatba integrálása és a kis földalatti rekonstrukciója és járműbeszerzése is.

Ezzel kapcsolatban az előirányzott költségek összesen 6 milliárd 230 millió forintot tesznek ki.