A Škodát ma leginkább praktikus és jó ár-érték arányú autóiról ismerjük. Számtalan szaladgál körülöttünk családi autóként, céges kombiként, de rendőrautóként is láthattuk már a VW csoporthoz tartozó cseh márka típusait. Nem hangzik túl vérpezsdítően, pedig a márka történelme igazán gazdag, így bőven akadnak benne olyan típusok vagy koncepciók, amiket bármikor szívesen látnánk a garázsban.
Škoda Fabia R5
A csehek nem új versenyzők a rally mezőnyében, a Fabiának már az első generációja is szép sikereket aratott a WRC mezőnyében. Természetesen a legfrissebből is készült versenyváltozat, ilyennek keni Herczig Norbi is. Az 1,6 literes turbómotor közel 280 lóerős, mellé 420 Nm nyomaték társul. Az erőforráshoz 5 sebességes szekvenciális váltót és összkerékhajtást kapcsoltak. Súlya valamival több, mint 1,2 tonna.
A csehek nem új versenyzők a rally mezőnyében, a Fabiának már az első generációja is szép sikereket aratott a WRC mezőnyében. Természetesen a legfrissebből is készült versenyváltozat, ilyennek keni Herczig Norbi is. Az 1,6 literes turbómotor közel 280 lóerős, mellé 420 Nm nyomaték társul. Az erőforráshoz 5 sebességes szekvenciális váltót és összkerékhajtást kapcsoltak. Súlya valamival több, mint 1,2 tonna.
Fotó megosztása:
Nem véletlenül nevezték sokan a kelet Porschéjének a 130 RS-t. Sokan könnyes szemmel emlékeznek a kiszélesített sportkupéra, mely szélsebesen száguldott a versenyeken. A duplatorkú Weber karburátorokkal felszerelt 1,3 literes motor körülbelül 130 lóerőt teljesített.
Nem véletlenül nevezték sokan a kelet Porschéjének a 130 RS-t. Sokan könnyes szemmel emlékeznek a kiszélesített sportkupéra, mely szélsebesen száguldott a versenyeken. A duplatorkú Weber karburátorokkal felszerelt 1,3 literes motor körülbelül 130 lóerőt teljesített.
Fotó megosztása:
A Skodánál minden évben alkotnak valami bohókásat a formatervezők. Pár éve ezzel a tetőmentes CitiJet koncepcióval álltak elő. A városi kisautót kétszínű fényezéssel, spoilerrel és 16 colos alufelnikkel dobták fel. Motorja azonban megmaradt 75 lóerősnek.
A Skodánál minden évben alkotnak valami bohókásat a formatervezők. Pár éve ezzel a tetőmentes CitiJet koncepcióval álltak elő. A városi kisautót kétszínű fényezéssel, spoilerrel és 16 colos alufelnikkel dobták fel. Motorja azonban megmaradt 75 lóerősnek.
Fotó megosztása:
A csehek már egészen hamar rájöttek, hogy haszongépjárműből kiváló életmód autót lehet készíteni. A Felicia Fun esetében a funkció nem feltétlenül csorbul, hiszen a mozgatható hátfal mögötti üléseket nem mindig muszáj használni. Az élénk sárga szín és a vagány kiegészítők képesek már-már kívánatossá tenni a platós Feliciát.
A csehek már egészen hamar rájöttek, hogy haszongépjárműből kiváló életmód autót lehet készíteni. A Felicia Fun esetében a funkció nem feltétlenül csorbul, hiszen a mozgatható hátfal mögötti üléseket nem mindig muszáj használni. Az élénk sárga szín és a vagány kiegészítők képesek már-már kívánatossá tenni a platós Feliciát.
Fotó megosztása:
Kissé talán kilóg a sorból ez az egyedi alkotás, mely a 130 RS-t kívánja megidézni, de egy kicsit meghökkentőbb formában. A cég az első generációs Audi R8-ast veszi alapul, így az autó alatt bitang technika lapul. A 4,2 literes szívó V8-as motor 430 lóerőt teljesít, hozzá quattro összkerékhajtás és hatsebességes kéziváltó társul. Eleinte egy kisebb szériát terveztek nagyjából 80 millió forintnak megfelelő áron, ám a gyártásról azóta sem érkezett hír.
Kissé talán kilóg a sorból ez az egyedi alkotás, mely a 130 RS-t kívánja megidézni, de egy kicsit meghökkentőbb formában. A cég az első generációs Audi R8-ast veszi alapul, így az autó alatt bitang technika lapul. A 4,2 literes szívó V8-as motor 430 lóerőt teljesít, hozzá quattro összkerékhajtás és hatsebességes kéziváltó társul. Eleinte egy kisebb szériát terveztek nagyjából 80 millió forintnak megfelelő áron, ám a gyártásról azóta sem érkezett hír.
Fotó megosztása:
Nincs olyan autómárka, aminek kínálatában nem mutat jól egy hatalmas, kétajtós kupé. A Tudor nevű koncepciót a 2002-es Genfi Autószalonon mutatta be a Skoda és nem nehéz felfedezni azt sem, hogy az első generációs Superb adta az alapot hozzá. A műszaki tartalomról csupán annyit árultak el, hogy a gépháztető alatt 190 lovas hathengeres motor dolgozik.
Nincs olyan autómárka, aminek kínálatában nem mutat jól egy hatalmas, kétajtós kupé. A Tudor nevű koncepciót a 2002-es Genfi Autószalonon mutatta be a Skoda és nem nehéz felfedezni azt sem, hogy az első generációs Superb adta az alapot hozzá. A műszaki tartalomról csupán annyit árultak el, hogy a gépháztető alatt 190 lovas hathengeres motor dolgozik.
Fotó megosztása:
Hoffman & Novague R200 Non-Fiction
Kissé talán kilóg a sorból ez az egyedi alkotás, mely a 130 RS-t kívánja megidézni, de egy kicsit meghökkentőbb formában. A cég az első generációs Audi R8-ast veszi alapul, így az autó alatt bitang technika lapul. A 4,2 literes szívó V8-as motor 430 lóerőt teljesít, hozzá quattro összkerékhajtás és hatsebességes kéziváltó társul. Eleinte egy kisebb szériát terveztek nagyjából 80 millió forintnak megfelelő áron, ám a gyártásról azóta sem érkezett hír.
Škoda Felicia Fun
A csehek már egészen hamar rájöttek, hogy haszongépjárműből kiváló életmódautót lehet készíteni. A Felicia Fun esetében a funkció nem feltétlenül csorbul, hiszen a mozgatható hátfal mögötti üléseket nem mindig muszáj használni. Az élénk sárga szín és a vagány kiegészítők képesek már-már kívánatossá tenni a platós Feliciát.
Škoda CitiJet Concept
A Skodánál minden évben alkotnak valami bohókásat a formatervezők. Pár éve ezzel a tetőmentes CitiJet koncepcióval álltak elő. A városi kisautót kétszínű fényezéssel, spoilerrel és 16 colos alufelnikkel dobták fel. Motorja azonban megmaradt 75 lóerősnek.
Škoda 130 RS
Nem véletlenül nevezték sokan a kelet Porschéjének a 130 RS-t. Sokan könnyes szemmel emlékeznek a kiszélesített sportkupéra, mely szélsebesen száguldott a versenyeken. A duplatorkú Weber karburátorokkal felszerelt 1,3 literes motor körülbelül 130 lóerőt teljesített.
Škoda Tudor Concept
Nincs olyan autómárka, aminek kínálatában nem mutat jól egy hatalmas, kétajtós kupé. A Tudor nevű koncepciót a 2002-es Genfi Autószalonon mutatta be a Skoda és nem nehéz felfedezni azt sem, hogy az első generációs Superb adta az alapot hozzá. A műszaki tartalomról csupán annyit árultak el, hogy a gépháztető alatt 190 lovas hathengeres motor dolgozik.