Nagy változásokon ment keresztül az Opel, és csupán azzal, hogy már az Insignia is könnyebb lett, nem érnek véget az újdonságok, hiszen a franciák gőzerővel dolgoznak azon, hogy a német márka hasznos része legyen a PSA csoportnak. Korábban azonban nemcsak a ma elterjedt fronthajtású, keresztmotoros autókat gyártottak, hanem a régi tuti recept szerinti hátsókerék-hajtású autók is szerepeltek a kínálatban.
Opel Ascona B
1975-ben érkezett meg a kínálatba a második generációs Ascona, melyet 55 és 144 lóerő közötti motorok hajtottak. Talán legnépszerűbb megjelenési formája a 400-as, mellyel a '80-as évek elején mindent vitt Walter Röhrl.
1975-ben érkezett meg a kínálatba a második generációs Ascona, melyet 55 és 144 lóerő közötti motorok hajtottak. Talán legnépszerűbb megjelenési formája a 400-as, mellyel a '80-as évek elején mindent vitt Walter Röhrl.
Fotó megosztása:
A korabeli szlogen szerint csupán a repülés lehet izgalmasabb az Opel GT-nél. A sportkocsi vonalai a C3-as Corvette-re emlékeztetnek, de annál persze jóval kisebb az Opel. 1,9 literes négyhengerese kicsivel több mint 80 lóerős teljesítményű, így nagy vágtázást nem rendezhet, cserébe rettentően aranyos bukólámpái vannak.
A korabeli szlogen szerint csupán a repülés lehet izgalmasabb az Opel GT-nél. A sportkocsi vonalai a C3-as Corvette-re emlékeztetnek, de annál persze jóval kisebb az Opel. 1,9 literes négyhengerese kicsivel több mint 80 lóerős teljesítményű, így nagy vágtázást nem rendezhet, cserébe rettentően aranyos bukólámpái vannak.
Fotó megosztása:
Az Asconával egy időben jelent meg a sportosabb vonalvezetésű Manta második generációja. Háromajtós és kupé karosszériával is megvásárolható volt, a motorválasztéka rendkívül széles skálán mozgott, 1,2-től egészen 2 literes hengerűrtartalomig. Az Irmscher tuningcég még hathengeres verziót is épített.
Az Asconával egy időben jelent meg a sportosabb vonalvezetésű Manta második generációja. Háromajtós és kupé karosszériával is megvásárolható volt, a motorválasztéka rendkívül széles skálán mozgott, 1,2-től egészen 2 literes hengerűrtartalomig. Az Irmscher tuningcég még hathengeres verziót is épített.
Fotó megosztása:
Kétség kívül egy tehetősebb vevőkört célzott meg az Opel a Monzával. A W126-os Mercedes kupé változata és a BMW 6-osa mellett igazán méltányos ajánlatnak számított. Kezdetben 2,5, 2,8 és 3 literes motorokkal volt kapható. A legnagyobb erőforrás teljesítménye 180 lóerő, melyhez 248 Nm nyomaték társul.
Kétség kívül egy tehetősebb vevőkört célzott meg az Opel a Monzával. A W126-os Mercedes kupé változata és a BMW 6-osa mellett igazán méltányos ajánlatnak számított. Kezdetben 2,5, 2,8 és 3 literes motorokkal volt kapható. A legnagyobb erőforrás teljesítménye 180 lóerő, melyhez 248 Nm nyomaték társul.
Fotó megosztása:
Az első Omegák 1986-tól görültek le a szalagról, a képen a második generáció frissített változata látható, mely az USA-ban Cadillac Catera néven szintén kapható volt. Nem mellesleg Ausztráliában Holden néven még rettentő hosszú időt élt meg az egykori csúcsmodell. Motorválasztéka négy- és hathengeresekből állt, a legerősebb közel 220 lóerővel.
Az első Omegák 1986-tól görültek le a szalagról, a képen a második generáció frissített változata látható, mely az USA-ban Cadillac Catera néven szintén kapható volt. Nem mellesleg Ausztráliában Holden néven még rettentő hosszú időt élt meg az egykori csúcsmodell. Motorválasztéka négy- és hathengeresekből állt, a legerősebb közel 220 lóerővel.
Fotó megosztása:
Cseppet sem titkolható, hogy az Opel Speedster lényegében a Lotus Elise testvére. Míg az angol sportkocsiban a Toyota motorjait használták, addig a német változatban a GM kétliteresei kaptak helyet szívó és turbó változatban. Előbbi 147, utóbbi 200 lóerőt teljesített.
Cseppet sem titkolható, hogy az Opel Speedster lényegében a Lotus Elise testvére. Míg az angol sportkocsiban a Toyota motorjait használták, addig a német változatban a GM kétliteresei kaptak helyet szívó és turbó változatban. Előbbi 147, utóbbi 200 lóerőt teljesített.
Fotó megosztása:
Opel Manta
Az Asconával egy időben jelent meg a sportosabb vonalvezetésű Manta második generációja (1975). Háromajtós és kupé karosszériával is megvásárolható volt, a motorválasztéka rendkívül széles skálán mozgott, 1,2-től egészen 2 literes hengerűrtartalomig. Az Irmscher tuningcég még hathengeres verziót is épített.
Opel GT
A korabeli szlogen szerint csupán a repülés lehet izgalmasabb az Opel GT-nél. A sportkocsi vonalai a C3-as Corvette-re emlékeztetnek, de annál persze jóval kisebb. Az Opel. 1,1-es ( 67 LE) és 1,9 literes motorral árulra. Utóbbi négyhengerese kicsivel több mint 80 lóerős teljesítményű, így nagy vágtázást nem rendezhet, cserébe rettentően aranyos bukólámpái vannak. 1968-1973 között készült.
Opel Monza
Kétségkívül egy tehetősebb vevőkört célzott meg az Opel a Monzával. A W126-os Mercedes kupé változata és a BMW 6-osa mellett igazán méltányos ajánlatnak számított. Kezdetben 2,5, 2,8 és 3,0 literes motorokkal volt kapható. A legnagyobb erőforrás teljesítménye 180 lóerő, melyhez 248 Nm nyomaték társul, sperrdiffit is kínáltak hozzá. 1978-1986 között készült.
Opel Omega
Az első Omegák 1986-tól gördültek le a szalagról, a képen a második generáció frissített változata látható (1994-1999), mely az USA-ban Cadillac Catera néven szintén kapható volt. Nem mellesleg Ausztráliában Holden néven még rettentő hosszú időt élt meg az egykori csúcsmodell. Motorválasztéka négy- és hathengeresekből állt, a legerősebb közel 220 lóerővel.
Opel Speedster
Cseppet sem titkolható, hogy az Opel Speedster lényegében a Lotus Elise testvére. Míg az angol sportkocsiban a Toyota motorjait használták, addig a német változatban a GM egységei kaptak helyet szívó és turbó változatban. A 2,2-es szívó 147, a 2,0 literes turbó 200 lóerőt teljesített. Mindez a kis tömeggel párosítva fantasztikus élményautót eredményezett. 2001től 2005-ig gyártották.