A „zöld logisztika” kezdeményezés szellemében a német cég szeretné radikálisan csökkenteni teherautóinak károsanyag-kibocsátását. Erre jelenleg a legjobb megoldás az LNG, mivel az ilyen hajtáslánccal rendelkező teherautók nagyobb hatótávolságra képesek, mint CNG-s társaik.

Nem mellesleg a német Digitális és Közúti Infrastruktúra Minisztérium, a Gazdasági és Energiaügyi Minisztérium, valamint a Zukunft Erdgas szervezet is támogatja a kezdeményezést. Németországnak 2030-ra 40 százalékkal kell csökkentenie a károsanyag-kibocsátást a közlekedési szektorban, az 1990-es értékhez képest.

Az LNG-s Scaniák a dízelmotorral szerelt nyerges vontatókhoz viszonyítva 20 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki. Biogáz használata esetén ez az érték akár 90 százalékkal kisebb lehet. Ezen járművek emellett 95 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot eregetnek a levegőbe. Mint ismeretes, ez az a vegyület, ami miatt kialakulnak a savas esők, továbbá a nitrogén-oxid előidézheti a légutak nyálkahártyájának és a szem kötőhártyájának gyulladását, emellett légzőszervi megbetegedéseket is okozhat. Nagyobb mennyiségben pedig roncsolja a tüdő szöveteit.

Volkswagen Group Logistics kezdeményezéséhez 18 helyi gázszolgáltató csatlakozott, akik a jövőben gondoskodni fognak egy megfelelő LNG-töltőinfrastruktúra kiépítéséről. Az LNG esetében ráadásul nincs szükség extrém sűrű töltőhálózatra, ugyanis a mai technológiai állás szerint egy LNG-nyerges vontató akár 1600 kilométert is meg tud tenni egyetlen feltöltéssel.

Ennek az az oka, hogy a -162 Celsius fokra lehűtött, cseppfolyóssá vált gáz 610-szeres sűrűséget ér el a légköri halmazállapotú gázhoz képest. Így egy tartályban jóval több fér el belőle a CNG-hez képest. Az LNG-üzemű teherautók további előnye, hogy 3 decibellel halkabb működést biztosítanak a dízel üzeműekhez képest. Egy olvasónk szerint ugyanakkor nem minden LNG-nyerges vontató dobogtatja meg az ember szívét.  Tapasztalatai szerint a dual fuel-es LNG teherautók emelkedőn gyakran lekapcsolnak az LNG-tartályról és a gázolajat kezdik el használni, majd az emelkedőt követően nem kapcsolnak vissza, ezért hamar elégetik a biztonsági tartaléknak számító üzemanyagot.

A német mammutvállalat  2019-től két LNG-hajót is üzembe állít: ezek a járművek  a Volkswagen-csoport járműveit fogják szállítani Európa és Észak-Amerika között.