A legelső Laurin & Klement Voiturette A és a húszmilliomodik autó, egy Škoda Karoq között pontosan 112 év telt el. Amikor a Volkswagen-csoport 1991-ben átvette a márkát, ötmilliónál tartott a darabszám; ehhez képest az utolsó negyed évszázadban jelentősen felgyorsult a termelés üteme. Az is igaz persze, hogy ma már nem csak Mladá Boleslavban készülnek Škodák: a világ nyolc országában, 15 üzemben gyártanak vagy szerelnek össze indiánfejes autókat.

20 millió autót gyártott a Škoda 1

Laurin & Klement Voiturette A (1905)

Arra azért ügyeltek a gyártásszervezők, hogy a 20 milliomodik autó (akárcsak tavaly decemberben a 19 milliomodik) a központi cseh üzemben lássa meg a napvilágot, akarom mondani a csarnokvilágítást. Mladá Boleslav egyébként 2011 őszén tartott 10, 2014 tavaszán 11, 2015 végével pedig már 12 millió autónál.

A húszmilliomodik Škoda, egy Karoq crossover hivatalos születési dátuma 2017. szeptember 26.