A Volkswagen dízelbotránya óriási változást indított el az autóiparban és az európai autóvásárlók gondolkodásban. Kár még temetni a dízelt és a villanyautók sem veszik át az uralmat, de látható a változás. Az idei első fél évben 2009 óta első alkalommal haladta meg a Nyugat-Európában értékesített benzinmotoros személygépkocsik száma a dízelmotorosoké.

Az európai autógyártók szakmai képviselete, az ACEA adatai szerint az idei első fél évben 3,491 millió dízel autót értékesítettek a 15 nyugat-európai országban, 152 ezerrel, négy százalékkal kevesebbet mint 2016 első fél évében. Benzinmotoros autót 3,658 milliót értékesítettek, 328 ezerrel, közel tíz százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A dízel autók részaránya így 46,3 százalék, a benzineseké pedig 48,5 százalék lett a teljes értékesítésen belül. Egy évvel korábban a dízel autók részaránya 50,2 százalék, a benzinmotoros autóké 45,8 százalék volt.

Az elektromos autók részaránya az idei első fél évben 1,3 százalék, a hibrid autóké 2,6 százalék, az autógázzal és földgázzal hajtott autóké 1,3 százalék volt. A három kategóriából együttesen 393 ezer autót értékesítettek az idén, 103 ezerrel többet, mint tavaly. Az elektromos autók száma 69 ezerről 95 ezerre, a hibrid autóké 125 ezerről 198 ezerre, a gázüzemű autóké 94 ezerről 99 ezerre emelkedett.