A gépjárművezetők több mint fele (egészen pontosan 52%-a) úgy véli, hogy Németországban általános jellegű sebességkorlátozást kell bevezetni az autópályákon – írj a rendőrség balesetmegelőzési honlapja. Vagyis jogszabályban kellene maximalizálni a haladási sebesség felső határát. Ez az egyik legfőbb megállapítása annak a reprezentatív felmérésnek, melyet a Német Közlekedésbiztonsági Tanács (DVR) megbízásából a Szonda közvélemény kutató cég végzett el 2017. júniusában.

A férfiak és a nők nézetei jelentősen eltértek egymástól: a válaszadó nők kétharmada (67%-a) a sebességkorlátozás bevezetése mellett van, míg a férfiaknak 38%-a támogatja az elképzelést.

Különbség látszik az egyes korcsoportok vonatkozásában is. Amíg az 55 év felettiek 67 %-a az „igen” választ jelölte meg a korlátozással kapcsolatban és csak 32%-uk utasította el azt, addig a 18-34 éveseknél egészen más az arány: a fiatalabb gépjárművezetőknek mindössze 38%-uk támogatja, 61%-uk pedig ellenzi a megengedett felső sebességhatár bevezetését az Autobahn-okon.

A korlátozás támogatói közül a többség (59%) a 130 km/h sebességhatárt képzeli el kötelező KRESZ előírásként. A DVR a felmérés eredményeinek közlése mellett nyilatkozatában arra is rámutatott, hogy a gyorshajtás a közúti balesetek és halálozások legfőbb oka a német úthálózaton, s azon belül az autópályákon is.
Németországban személygépkocsival közlekedve a megengedett sebesség felső határa jelenleg nincs konkrét értékhez kötve. Egyes pályaszakaszokon alkalmaznak sebességkorlátozást.