Az USA és az egész világ egyik legnívósabb autós magazinja a Car and Driver, amely több mint hatvan éve dühíti magára a gyártókat (és szerez magának feltétlen híveket) kíméletlenül nyers, őszinte stílusával.

A 2000-es évek elején indították útjára Lightning Lap (villámkör) programjukat, amelynek keretében az év legfontosabb sportos újdonságait mindig ugyanarra a versenypályára küldik fel, hogy fussanak egy mért kört, így az évek során komoly adatbázisuk gyűlt össze.

Kőkemény sportautókat vert a kecses kupé 1

Idén tehát 19 kőkemény (és félkemény) sportautó gördült ki a Virginia International Raceway 6,6 kilométeres aszfaltjára, hogy összemérjék erejüket. Ezek az eredmények születtek:

Sorrend Típus (modellév) Köridő
1 Mercedes-AMG GT R (2018) 2:43,4
2 Chevrolet Camaro ZL1 1LE (2018) 2:45,7
3 Porsche 911 Turbo S (2017) 2:46,8
4 Chevrolet Camaro ZL1 (2017) 2:50,1
5 Nissan GT-R Track Edition (2017) 2:53,2
6 Mercedes-AMG E63 S (2018) 2:55,4
7 Porsche 718 Cayman S (2017) 2:58,3
8 Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (2017) 2:58,6
9 Porsche Panamera Turbo (2017) 2:59,2
10 Audi S8 Plus (2017) 3:03,6
11 BMW Alpina B7 xDrive (2017) 3:04,3
12 Lexus LC500 (2018) 3:04,8
13 BMW M760i xDrive (2017) 3:07,6
14 BMW M240i (2017) 3:08,0
15 Subaru WRX Performance Package (2018) 3:11,5
16 Honda Civic Si (2017) 3:14,6
17 Mini Clubman John Cooper Works (2017) 3:16,0
18 Fiat 124 Spider Abarth (2017) 3:16,9
19 Subaru BRZ Performance Package (2017) 3:19,7

Érdekes viszonyszámok ezek: meglepő, mennyivel gyorsabb az Alpina 7-es BMW-je, mint a gyári modell, és még meglepőbb, hogy mindkettő fürgébb volt a lehengerlően sportos M240i-hez képest.

Kőkemény sportautókat vert a kecses kupé 2

Reveláció értékű, hogy a Mazda MX-5 tüzes rokona, az Abarth 124 Spider megverte a Toyota GT86 Subaru-klónját (nem is kevéssel). Felfoghatatlan, hogy az ostoba amerikai rágógumi-autónak hitt Chevy Camaro, amely a közvélekedés szerint semmi mást nem tud, mint egyenesen gyorsulni, csúcskivitelében egyetlen kivétellel mindent megvert a mezőnyben. És megdöbbentő, hogy a Lexus LC500, amely padlólemezében és hajtásláncában azonos az LS-sel, tehát valójában egy kétajtós luxuslimuzin, gyorsabb minden eddigi fajtársánál, beleértve a kőkemény sportszedánnak fejlesztett IS F és GS F típusokat.

Kőkemény sportautókat vert a kecses kupé 3

Egyetlen Lexus volt eddig, ami gyorsabb volt nála, az LFA, no de az egészen más ligában versenyez, és csak jóindulattal lehetett sorozatgyártásúnak nevezni.

Mindenesetre érdemes jövőre is szemmel tartani a Lightning Lap-et, mert kiszámíthatatlan eredmények születnek, ha össze nem illő autókat eresztenek össze egymással.