Az USA és az egész világ egyik legnívósabb autós magazinja a Car and Driver, amely több mint hatvan éve dühíti magára a gyártókat (és szerez magának feltétlen híveket) kíméletlenül nyers, őszinte stílusával.
A 2000-es évek elején indították útjára Lightning Lap (villámkör) programjukat, amelynek keretében az év legfontosabb sportos újdonságait mindig ugyanarra a versenypályára küldik fel, hogy fussanak egy mért kört, így az évek során komoly adatbázisuk gyűlt össze.
Idén tehát 19 kőkemény (és félkemény) sportautó gördült ki a Virginia International Raceway 6,6 kilométeres aszfaltjára, hogy összemérjék erejüket. Ezek az eredmények születtek:
Sorrend | Típus (modellév) | Köridő |
1 | Mercedes-AMG GT R (2018) | 2:43,4 |
2 | Chevrolet Camaro ZL1 1LE (2018) | 2:45,7 |
3 | Porsche 911 Turbo S (2017) | 2:46,8 |
4 | Chevrolet Camaro ZL1 (2017) | 2:50,1 |
5 | Nissan GT-R Track Edition (2017) | 2:53,2 |
6 | Mercedes-AMG E63 S (2018) | 2:55,4 |
7 | Porsche 718 Cayman S (2017) | 2:58,3 |
8 | Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (2017) | 2:58,6 |
9 | Porsche Panamera Turbo (2017) | 2:59,2 |
10 | Audi S8 Plus (2017) | 3:03,6 |
11 | BMW Alpina B7 xDrive (2017) | 3:04,3 |
12 | Lexus LC500 (2018) | 3:04,8 |
13 | BMW M760i xDrive (2017) | 3:07,6 |
14 | BMW M240i (2017) | 3:08,0 |
15 | Subaru WRX Performance Package (2018) | 3:11,5 |
16 | Honda Civic Si (2017) | 3:14,6 |
17 | Mini Clubman John Cooper Works (2017) | 3:16,0 |
18 | Fiat 124 Spider Abarth (2017) | 3:16,9 |
19 | Subaru BRZ Performance Package (2017) | 3:19,7 |
Érdekes viszonyszámok ezek: meglepő, mennyivel gyorsabb az Alpina 7-es BMW-je, mint a gyári modell, és még meglepőbb, hogy mindkettő fürgébb volt a lehengerlően sportos M240i-hez képest.
Reveláció értékű, hogy a Mazda MX-5 tüzes rokona, az Abarth 124 Spider megverte a Toyota GT86 Subaru-klónját (nem is kevéssel). Felfoghatatlan, hogy az ostoba amerikai rágógumi-autónak hitt Chevy Camaro, amely a közvélekedés szerint semmi mást nem tud, mint egyenesen gyorsulni, csúcskivitelében egyetlen kivétellel mindent megvert a mezőnyben. És megdöbbentő, hogy a Lexus LC500, amely padlólemezében és hajtásláncában azonos az LS-sel, tehát valójában egy kétajtós luxuslimuzin, gyorsabb minden eddigi fajtársánál, beleértve a kőkemény sportszedánnak fejlesztett IS F és GS F típusokat.
Egyetlen Lexus volt eddig, ami gyorsabb volt nála, az LFA, no de az egészen más ligában versenyez, és csak jóindulattal lehetett sorozatgyártásúnak nevezni.
Mindenesetre érdemes jövőre is szemmel tartani a Lightning Lap-et, mert kiszámíthatatlan eredmények születnek, ha össze nem illő autókat eresztenek össze egymással.