A múlt hétvégén komoly botrány keveredett a Forma-1-ben, amikor felröppent, hogy hamarosan a Renault alkalmazásában bukkanhat fel Marcin Budkowski, az a szakember, aki a múlt hétig a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egyik vezető műszaki tisztviselőjeként közvetlen közelről belelátott az összes csapat fejlesztéseibe, 2018-as terveibe.

A riválisok egyhangúlag jelezték, hogy Budkowski három hónapos kényszerszabadságát túl rövidnek tartják, elfogadhatatlan, hogy a bizalmas információik birtokában már decemberben a Renault-nál álljon munkába.

A Renault hivatalosan ugyan nem nyilatkozott Budkowskiról, de a francia gyártó F1-es ügyvezetője, Cyril Abiteboul a brit Sky Sportsnak általánosságban azt mondta, hogy vállaltan agresszív toborzást folytatnak, ezért nem fognak bocsánatot kérni:

„2020-ra élcsapat akarunk lenni. Bizonyos értelemben messze van még, de látva, hogy mennyi munka vár még ránk, hogy 1-1,5 másodpercet kell javulnunk, hogy kilépjünk a középmezőnyből, nagy ugrásra lesz szükség. Ehhez pedig agresszíven kell építkeznünk 2020-ra. Nem haverkodni jöttünk a Forma-1-be.”

„Nyilván mindennek megvan a maga módja, de bármit is tegyünk, ideértve a munkaerő-toborzást is – de nem feltétlenül Marcint –, a cél, hogy növekedjünk, Enstone-nak fejlődnie kell. Amikor átvettük a csapatot, 475-en voltunk, most már 620-an vagyunk. Nyilván nem a semmiből jöttek ezek az emberek, egyeseket más csapatoktól kell átcsábítanunk.”

Abiteboul a fentiekkel együtt hangsúlyozta, hogy nem áll szándékukban visszaélni a riválisok szellemi tulajdonával:

„A Renault mindig nagyon sportszerű, tisztességes volt, szóval bármit is tegyünk, mindenképpen a versenytársak iránti lojalitással, sportszerűséggel tesszük majd.”