A McLaren három év küszködés után úgy döntött, annak ellenére is ejti a Hondát, hogy a mai F1-ben csak gyári támogatással lehet eséllyel küzdeni a világbajnoki címért, a wokingiak 2018-tól a Renault motorjaival folytatják, míg a japánok egyetlen partnere a Toro Rossó lesz.
A Renault idén ugyan továbbra is csak a harmadik legjobb motor volt, de a Red Bull két futamgyőzelme és számos dobogója alapján messze sokkal jobb, mint a Honda, ugyanakkor semmi sem garantálja, hogy a franciák végre a Ferrari és a Mercedes szintjére jutnak, és hogy a Honda a negyedik évére is reménytelen marad.
A McLaren vezére, Zak Brown is tudja, hogy a csúnya pofára esés is benne van a pakliban:
„Hát, ha a Honda jövőre elkezd futamokat nyerni, mi pedig nem, eléggé hülyét csináltunk magunkból” – ismerte el a spanyol Marcának nyilatkozva. „De úgy gondolom, hogy mindenkinek viselnie kell a döntései következményeit. Minden egyes döntésnél ott a kérdés, mi van, ha tévedek, de szerintem mindenki alaposan átgondolta a dolgokat, és közösen hoztuk meg ezt a nem könnyű döntést.”
„Indianapolisszal is ez volt. Mi van, ha Alonso megsérül? Mi van, ha nagy lehetőséget dobunk el Monacóban? De szerencsére Fernando tökéletesen versenyzett (az Indy 500-on), Jenson pedig csak a bokszutcából rajtolt (Monacóban). Előre kell tekintenünk, nem hátrafelé.”
A McLaren persze még azzal sem lesz kint a vízből, ha a Renault-é a jobb motor 2018-ban, ugyanis a francia márkának ott a saját gyári csapata is, amellyel minden egyes szezonban szeretnének közelebb kerülni az élmezőnyhöz, valamint a sosem gyenge Red Bull, így a wokingiak ebben a sorban is lehetnek utolsók.