Bár a bakui káoszfutamon Daniel Ricciardo behúzott már egy győzelmet idén, a Red Bull a múlt hétvégén erőből nyert versenyt Malajziában, Max Verstappen a futam elején simán megelőzte a mercedeses Lewis Hamiltont, majd senkitől sem zavartatva vitte célba az autót.

Az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko szerint a szepangi eredmény végképp bizonyította, hogy mennyit fejlődtek a szezonkezdet óta, és mivel a Renault-motor köztudottan gyengébb a Ferrari és a Mercedes erőforrásánál, logikus következtetés, hogy a Red Bull Racingé a legjobb kasztni:

„Igen, a Ferrarinak problémái voltak, de a versenytempónk nagyjából egy szinten volt, ahogy láthattuk is a futam végén, amikor Sebastian (Vettel) szuperlágyakon volt, de amikor beérte Ricciardót (nem tudott előzni, ezért), elfogytak az első gumijai és fel kellett adnia a támadást.”

„De a legnagyobb elégtétel az volt, hogy (Verstappennel) megelőztük a Mercedest és el tudtunk húzni. Ez bizonyítja, hogy mekkora munkát végeztünk a gyenge melbourne-i kezdés óta, hogy a fejlesztéseink a jó irányba haladnak. Biztos, hogy mostanra a miénk a legjobb autó” – magyarázta a Motorsport.comnak az osztrák.

F1: A Red Bullé a legjobb autó? 1

„A jó irányba haladunk, egyre gyorsabbak vagyunk, az autó igazán jó. Ha nincs baj, Max vagy Daniel bármikor a dobogón végezhet, akár futamot is nyerhet.”

Marko szerint a szepangi tempó nem is igazán jelentett meglepetést, ugyanakkor a szezon végéig már nem tudják ezt minden alkalommal kihasználni, motorcserés büntetéseik is lesznek még.

„Ne feledjük, hogy Monzában is gyorsak voltunk. Már Spában is gyorsak voltunk. De mindig adódik valami pech. Szuzuka is feküdhet majd nekünk, de lesznek még büntetéseink. De a fő, hogy Max pechszériája megszakadt végre.”