Rebecca Mark, a Cruise Automation szóvivője szerint azonban a balesetek egyikéért sem az önvezető járművek a felelősek, az ok általában az, hogy a közlekedés szereplői nem tartják be a szabályokat.
Szeptemberben a GM kísérleti önvezető járműflottája hat kisebb koccanásos balesetben volt érintett. Egyik baleset sem járt személyi sérüléssel. Öt esetben személyautó, egy esetben pedig egy kerékpáros ment neki a robotjárműnek.
A GM járművei az idén eddig 13 balesetben voltak érintettek, a Google anyavállalata, az Alphabet számára kísérleteket folytató Waymo járművei pedig háromban. Az ismertetett esetek egyikében telefonáló sofőr okozta a balesetet, másikban egy ittas kerékpáros volt a hibás.
„Nagy várakozással tekintünk a korszak elé, amikor már megszokott látvány lesz az utakon az önállóan közlekedő autó. A mai utakon közlekedni azonban nem valami egyszerű feladat. Sok tanulnivalónk van még arról, hogyan vezetik valójában az emberek az autóikat és sokat kell még csiszolni a technológiánkon ahhoz, hogy meglegyen közöttünk a kellő összhang” – írja a GM közleménye.
A tőzsde szoros figyelemmel követi a GM önvezető járművek fejlesztése terén elért eredményeit és az elmúlt hónapban már a részvény árfolyamának 17 százalékos erősítésével jutalmazta azt az elemzői prognózist, miszerint egy-két éven belül piacra kerülhetnek az első robottaxik.