Az első széria harminc, a második húsz éven át volt szolgálatban: a Toyota Century terepjárókhoz és repülőgépekhez mérhető élettartammal büszkélkedhet, pedig luxusautóknál ez igazán nem szokás.

Hibridként tér vissza a japán luxusbehemót 1

Most itt a harmadik széria, de ha nem tudnánk, ez már az új, könnyedén összekevernénk elődeivel: a Toyota mindennél jobban ügyel arra, hogy meglegyen a generációkon átívelő stílusazonosság. Persze a részletek árulkodók: elöl projektoros fényszórókat és LED kiegészítő fényforrásokat találunk, a hátsó lámpatesteket besötétítették, meredekebb lett a hátsó tetőoszlop – evolúciós előrelépések ezek.

Hibridként tér vissza a japán luxusbehemót 39

Nem úgy a helykínálat: a nagyobb tengely- és nyomtávot biztosító új padlón hátrafelé lejtő fenéklemez, emelt tető és a padlóhoz közelebb süllyesztett küszöbszint biztosítja a kényelmes beszállást és utazást.

Az utasok japán divat szerint gyapjúszövet kárpitozású fotelekben foglalhatnak helyet – opcióként persze bőr is kérhető, csak annak nincs presztízse. Az ülések nagyobbak, fokozatmentesen állíthatók, masszíroznak és motoros lábtartót is kaptak. A klíma négyfokozatú, hátul hatalmas, fix érintőképernyőről szabályozható minden fedélzeti rendszer, beleértve a 20 hangszórós hifit is.

Hibridként tér vissza a japán luxusbehemót 40

A legnagyobb változás a hajtáslánc terén van: a V12-es motort egy nyeszlett 5,0 literes V8-as váltota fel – villanymotorral megtámogatva. Igen, az előző generációs Lexus LS600h hibrid hajtása került a Centurybe – sőt, valójában az autó maga az LS600h, nézd csak meg a 309 centis tengelytávot.

A hivatalos premierre október végén, a Tokiói Autószalonon kerül sor; a modell exportját ezúttal sem tervezi a Toyota.

Hibridként tér vissza a japán luxusbehemót 41