A villanyautók gőzerővel fejlődnek, de számos problémára még nem találtak megoldást a mérnökök, és bizonyára hosszú évek kellenek majd ahhoz, hogy a hatótáv növelése mellett nem csak a töltési idő, de az autók súlya is csökkenhessen. Hiszen egyelőre a kellő kapacitást és hatótávot csak az akksik gyarapodásával tudják hatékonyan megoldani, ám ez jelentősen befolyásolja az autó tömegét is.
Így lehet, hogy a Tesla Model S P100D nevű csúcsmodellje közel 2,3 tonnát nyom a mérlegen. Ezzel együtt képes egészen bitang gyorsulást produkálni, különösen akkor, ha minden felesleges dolgot kidobnak belőle. Ideális körülmények között közel 700 kilométer is lehet a P100D hatótávja, melynek teljesítése nagy valószínűséggel lehetetlen akkor, ha az ember kipróbálja, hogy milyen élmény a 2,4 másodperces gyorsulás.
Mercedes-AMG S65 Lang – 2250 kg
A W222-es kódjelű S-osztályos Mercedes alapállapotban sem pillekönnyű, de a V12-es turbómotorral szerelt (630 lóerő és 1000 Nm nyomaték) AMG változat éppen annyit nyom a mérlegen - papíron - mint a Tesla Model S csúcsmodellje. Cserébe azonban fejedelmi luxust nyújt és bitang hanggal kényezteti a füleket.
A W222-es kódjelű S-osztályos Mercedes alapállapotban sem pillekönnyű, de a V12-es turbómotorral szerelt (630 lóerő és 1000 Nm nyomaték) AMG változat éppen annyit nyom a mérlegen - papíron - mint a Tesla Model S csúcsmodellje. Cserébe azonban fejedelmi luxust nyújt és bitang hanggal kényezteti a füleket.
Fotó megosztása:
Sokat fogyott az új Bentley Continental GT, de még így is elég súlyos egyéniség az angol márka egyik legnépszerűbb modellje. Motorja W12-es biturbó 635 lóerős teljesítménnyel és 900 Nm csúcsnyomatékkal. 100-as tempóra 3,7 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 333 km/óra.
Sokat fogyott az új Bentley Continental GT, de még így is elég súlyos egyéniség az angol márka egyik legnépszerűbb modellje. Motorja W12-es biturbó 635 lóerős teljesítménnyel és 900 Nm csúcsnyomatékkal. 100-as tempóra 3,7 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 333 km/óra.
Fotó megosztása:
A Porsche megalkotta a világ leggyorsabb kombiját a Panamerából, melynek egyik legerősebb változata a Turbo. A villámgyors puttonyost 4 literes V8-as turbómotor hajtja 550 lóerővel és 770 Nm csúcsnyomatékkal. 3,8 másodperc alatt gyorsítja a családot 100 km/órás sebességre.
A Porsche megalkotta a világ leggyorsabb kombiját a Panamerából, melynek egyik legerősebb változata a Turbo. A villámgyors puttonyost 4 literes V8-as turbómotor hajtja 550 lóerővel és 770 Nm csúcsnyomatékkal. 3,8 másodperc alatt gyorsítja a családot 100 km/órás sebességre.
Fotó megosztása:
Sokszor szólják meg a Dodge Challenger-t tekintélyes súlya miatt, de ennek ellenére a brutális Hellcat változat remek árával és hatalmas erejével hódít. A 6,2 literes, kompresszoros V8-as motor 707 lóerős. További előnye, hogy a hátsó ülésen elfér három gyerekülés. 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre és akár 310 felett is száguldhat.
Sokszor szólják meg a Dodge Challenger-t tekintélyes súlya miatt, de ennek ellenére a brutális Hellcat változat remek árával és hatalmas erejével hódít. A 6,2 literes, kompresszoros V8-as motor 707 lóerős. További előnye, hogy a hátsó ülésen elfér három gyerekülés. 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre és akár 310 felett is száguldhat.
Fotó megosztása:
A Range Rover-ből ügyesen kell játszani a hajtásláncok és a felszereltségek között, hogy ez a hatalmas luxusterepjáró a Model S súlya alatt maradjon. A 258 lóerős, V6-os turbódízellel, a rövidebbik tengelytávval és Vogue felszereltséggel viszont már könnyebb az elektromos limuzinnál.
A Range Rover-ből ügyesen kell játszani a hajtásláncok és a felszereltségek között, hogy ez a hatalmas luxusterepjáró a Model S súlya alatt maradjon. A 258 lóerős, V6-os turbódízellel, a rövidebbik tengelytávval és Vogue felszereltséggel viszont már könnyebb az elektromos limuzinnál.
Fotó megosztása:
Az új Suzuki Swiftet már az 1,2 literes motorral sem lehetetlen élvezetesen vezetni, amiben az is komoly szerepet játszik, hogy súlya 900 kilogramm alatti. Még a hamarosan érkező 140 lovas, 1,4 literes turbómotorral szerelt Sport változat is annyira könnyű, hogy két darab is 2 tonna alatt nyom a mérlegelésen.
Az új Suzuki Swiftet már az 1,2 literes motorral sem lehetetlen élvezetesen vezetni, amiben az is komoly szerepet játszik, hogy súlya 900 kilogramm alatti. Még a hamarosan érkező 140 lovas, 1,4 literes turbómotorral szerelt Sport változat is annyira könnyű, hogy két darab is 2 tonna alatt nyom a mérlegelésen.
Fotó megosztása:
Bentley Continental GT – 2244 kg
Sokat fogyott az új Bentley Continental GT, de még így is elég súlyos egyéniség az angol márka egyik legnépszerűbb modellje. Motorja W12-es biturbó 635 lóerős teljesítménnyel és 900 Nm csúcsnyomatékkal. 100-as tempóra 3,7 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 333 km/óra.
Range Rover Vogue 3.0 TDV6 – 2160 kg
A Range Roverből ügyesen kell játszani a hajtásláncok és a felszereltségek között, hogy ez a hatalmas luxusterepjáró a Model S súlya alatt maradjon. A 258 lóerős, V6-os turbódízellel, a rövidebbik tengelytávval és Vogue felszereltséggel viszont már könnyebb az elektromos limuzinnál.
Porsche Panamera Turbo Sport Turismo – 2035 kg
A Porsche megalkotta a világ leggyorsabb kombiját a Panamerából, melynek egyik legerősebb változata a Turbo. A villámgyors puttonyost 4 literes V8-as turbómotor hajtja 550 lóerővel és 770 Nm csúcsnyomatékkal. 3,8 másodperc alatt gyorsítja a családot 100 km/órás sebességre.
Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody – 2017 kg
Sokszor szólják meg a Dodge Challengert tekintélyes súlya miatt, ennek ellenére a brutális Hellcat változat remek árával és hatalmas erejével hódít. A 6,2 literes, kompresszoros V8-as motor 707 lóerős. További előnye, hogy a hátsó ülésen elfér három gyerekülés. 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, és akár 310 felett is száguldhat.
Két darab Suzuki Swift Sport 1.4 Boosterjet – 1940 kg
Az új Suzuki Swiftet már az 1,2 literes motorral sem lehetetlen élvezetesen vezetni, amiben az is komoly szerepet játszik, hogy súlya 900 kilogramm alatti. Még a hamarosan érkező 140 lovas, 1,4 literes turbómotorral szerelt Sport változat is annyira könnyű, hogy két darab is 2 tonna alatt nyom a mérlegelésen.