Fernando Alonsónak nem volt túl erős futama Szuzukában, ám a verseny utolsó körein keményen küzdött egykori ferraris csapattársával, Felipe Massával, hogy megszerezze a a braziltól a 10., utolsó pontszerző helyet.
Egy gond volt ezzel: az élen haladó Lewis Hamilton és az őt üldöző Max Verstappen is ekkor érte be őket, Alonso pedig nem volt túl előzékeny, a kék zászlókat sokáig figyelmen kívül hagyva tartotta fel az élmenőket, amiért vizsgálat alá is vonták.
A stewardok szerint a kétszeres világbajnok az 50. körben kapott először kék zászlós figyelmeztetést a pálya széléről és a kormány kijelzőjén keresztül is, azonban végül csak az 52. körben, a 11-es kanyarban engedte el Hamiltont.
A feltartásért Alonso megrovást kapott, emellett két büntetőpontot is kiosztottak neki.
„Úgy gondolom, Hamilton volt előtt, mögötte a Red Bull. Nem tudom, hogy a kelleténél két kanyarral tovább vártam-e, de ebben a sorrendben is értek be, szóval szerintem nem befolyásolta a végeredményt. Legközelebb majd jobban figyelek” – mondta.
A 35 helyes hátrasorolással az utolsó rajtkockából induló spanyol amúgy elégett volt a futamával:
„Szerintem ezen a pályán, a 20. helyről rajtolva, koptatott gumival startolva, egy kiállással a 11. helyig jutni óriási teljesítmény volt az egész csapattól. Úgy gondolom, megérdemeltük volna a pontokat. Felipe nagyon küszködött a gumikkal, de aztán a virtuális biztonsági autó alatt egy kicsit kifújhatta magát. A végén beértek minket a vezetők, sajnos ezzel megint kapott egy kis egérutat, az övé lett az utolsó pont. De Austinban megint megpróbáljuk!”