2018 elejétől indul az Ankai 12 méteres turistabuszának forgalmazása Nagy-Britanniában. Az A9-essel egy meglehetősen árérzékeny szegmensben rúghat labdába Európában a kínai gyártó. A jelek szerint nagyon is az európai ízlésnek és piacnak megfelelő busszal jönnek hozzánk.
Az A9-es nem véletlenül hasonlít a Setra 500-as sorozatára, a Setra buszokat gyártó Evobus és az Ankai már a kilencvenes évek végén licencmegállapodást kötött egymással. Ez akkoriban egyes német fejlesztésű modellek kínai összeszereléséről szólt. Az Ankai A9-est idén mutatták be és a nyár folyamán már egy hatszáz darabos mennyiséget eladtak belőle Szaúd-Arábiába.
Az első Európába szánt A9-es a belgiumi Busworld kiállításon lesz látható októberben. A balkormányos járműről már tudni lehet, hogy 8,9 literes, 400 lóerős Cummins motor hajtja, az erőforráshoz pedig ZF Ecolife automata váltó csatlakozik. Az A9-es hamarosan megkaphatja az EU-s típusjóváhagyást, ugyanakkor a cég brit képviselői már tárgyalnak egy 9,4 méteres, 34 személyes, valamint egy 10,1 méteres, 43 személyes távolsági busz európai honosításáról is.
Az Ankai 2012-ben már megpróbálkozott az európai piaccal. Akkor Nagy-Britanniába, Romániába és Magyarországra adtak el kisebb mennyiségben emeletes buszokat. Ha bejön az európai kaland, akkor sem lesz gondjuk a megrendelések teljesítésével, ugyanis évente több ezer buszt gyártanak.