A Forma-1-be a McLaren kizárólagos partnereként visszatért Honda 2015-ben és 2016-ban is pocsék motort készített, ezért az idei évre alapjaiban újratervezett erőforrást készítettek. Az új motor megint csak gyenge és megbízhatatlan lett, de a folyamatos fejlesztésekkel az év folyamán egyértelmű javulást mutatott, az őszi időszak határozottan biztatóan alakult.

„Az idény eleje óta folyamatosan fejlesztettük a motort, nem csak a teljesítmény, hanem a megbízhatóság tekintetében is. Amióta (Belgiumban) bevezettük a 3.5-ös verziót, szerintem egészen közel kerültünk a Renault szintjéhez. Azt nem merném állítani, hogy jobb, mint a Renault, a legfontosabb az, hogy a megbízhatóság sokat javult” – nyilatkozta a Motorsport.comnak a Haszegava Juszuke.

A japán főnök hozzátette, hogy mivel a jövő évre is az idei koncepciót viszik tovább, 2018-ban további fejlődésre számítanak.

„A mostani koncepciót illetően nincsenek kételyeink. A Renault-éhoz, a Ferrariéhoz, a Mercedeséhez nagyon hasonló úton járunk, így semmi akadálya, hogy az övékhez hasonló teljesítményt érjünk el.”

A McLaren három szezon után búcsút int a Hondának, 2018-tól a Renault motorjaival versenyeznek. Bár az elmúlt három év tényleg siralmas volt, könnyen lehet, hogy a wokingi csapat mellényúl ezzel, ugyanis eddig a Honda gyári csapataként hosszabb távon a világbajnoki címet célozhatták, ezután viszont – legalább 2021-ig, amikor esetleg új partnert szerezhetnek –, a Renault gyári alakulat mögött csakis második számú kliens lehetnek, ha pedig a Honda feljavul, a franciákénál jobb erőforrást gyárt, teljes lesz a blama.