Erre a problémakörre hívta fel a figyelmet a Volkswagen rendezvénye, ahova Gajdán Miklóssal látogattunk ki. Nyilván akad a piacon megfelelő minőségű utángyártott alkatrész, de a videóban is látható tesztek tökéletesen rávilágítanak arra, hogy milyen nagy lehet a szórás a minőséget illetően.
Az azonos módon végzett ütköztetés után az egyik kocsit eredeti, a másikat utángyártott alkatrészekkel javították meg. Az utóbbiak esetében a nem megfelelő méretpontosság és a nagy időráfordítást igénylő egyengetési munkák jelentősen megnövelték a munkára fordított időt, így kérdésessé vált az utángyártott alkatrészekkel végzett javítás költségelőnye.
Ezután ismét elvégezték a 40 százalékos átfedésű töréstesztet: az autókat 15 km/órás sebességgel engedték a baknak. A laborban természetesen szétszedték az autókat, és minden alkatrész sérülését gondosan dokumentálták. Megállapították, hogy az utángyártott alkatrészekkel javított gépkocsinál 38 alkatrészt kellett kicserélni, míg az eredeti alkatrészekkel megjavított kísérleti gép kocsinál csak 15 egység szorult cserére.