Mivel a Forma-1-ben a Maláj Nagydíjon bemutatkozott Pierre Gasly a jövő hétvégén a japán Super Formula szezonzáróján vív a bajnoki címért, Carlos Sainz pedig Austintól a Renault-nál vezet, a Toro Rossónak még a Szepang óta félreállított Danyiil Kvjat visszahívásával maradt egy üresedése az Amerikai Nagydíjra.
A Red Bullnál hosszasan rágták a pótlás kérdését, de mostanra megvan a válasz: az USA-ban Brendon Hartley-t ültetik az autóba.
A 27 éves új-zélandi pilóta 2009-10-ben a Red Bull neveltje volt, tesztelt is velük, Daniel Ricciardóval megosztva hivatalos tartalékosi szerepet is kapott, ám az energiaital-gyártó nem hitt benne eléggé, így ejtették programjukból, mielőtt bemutatkozhatott volna az F1-ben (szponzorként azért mellette maradtak).
Hartley nem tűnt el a süllyesztőben, a hosszútávú versenyzésben folytatta, előbb az LMP2-es kategóriában, majd 2014-től a Porsche WEC-csapatának pilótája lett. A Porsche színeiben 2015-ben Mark Webber és Timo Bernhard csapattársaként világbajnok lett, idén pedig a Le Mans-i 24 órást is megnyerte Bernhard és Earl Bamber társaságában, csapatban a bajnokság éllovasai jelenleg.
„Micsoda fantasztikus érzés! Meglepetésként ért ez a lehetőség, de sosem mondtam le a gyerekkori álmomról, arról, hogy eljussak az F1-be!” – mondta Hartley.
„Nagyon sokat tanultam és fejlődtem, amióta a Red Bull és a Toro Rosso tartalékosa voltam, a nehéz évek csak erősebbé és elszántabbá tettek. Szeretnék óriási köszönetet mondani a Red Bullnak, amiért valóra váltják az álmom, és a Porschének, amiért megengedték, hogy a WEC mellett indulhassak az F1-ben. Az austini pályát nagyon szeretem, nemrég versenyeztem is rajta. Igyekszem nem túl nagy elvárásokkal nekifutni az F1-es bemutatkozásomnak, de úgy érzem, készen állok rá.”
Hartley utoljára 2012-ben vezetett Forma-1-es autót a Mercedesnél az ifjoncteszten, az új, hibridkorszakban még szimulátoron sem ült F1-es volánjához ezelőtt.