Ahogyan az a ritka szupersportkocsiknál lenni szokott, nem az adott ország legnépszerűbb használtautós portálján hirdetik a különleges Porsche 918 Spydert, hanem aukción keres magának új gazdát, hogy aztán egy másik gyűjteményben álldogáljon egészen addig, amíg értéke még feljebb kúszik. Az autó különlegességét az adja, hogy kizárólag ezt az egy példányt fényezték a látványos Voodoo kék színűre és kapott monokróm Martini csíkokat. A 184-es sorszámú példány órájában kicsivel több mint 1930 kilométer van, ami jól jelzi, hogy nem sűrűn használták. Az utóbbi két évet a Texas államban lévő Austin Rock and Roll Car Múzeumában töltötte, ahol rengeteg látogató tekinthette meg.
2013-as megjelenésekor a Porsche 918 Spyder ára nagyjából 250 millió forintnak megfelelő összeg volt, de gyártásának befejezésével együtt villámgyorsan szökött egekbe az eladó példányok ára. Különösen az ehhez hasonló egyedi darabok érhetnek el hajmeresztő vételárakat.
A 918-as koncepcióját 2010-ben mutatta be a Porsche, a szériaváltozat pedig 3 évvel később, a Frankfurti Autószalonon debütált. A LaFerrari és a McLaren P1-es közvetlen konkurensének tekinthető 918 Spyder is hibrid hajtásláncot kapott, melynek legfőbb eleme a 4,6 literes V8-as motor, mely 135 kilogrammot nyom és közel 610 lóerős teljesítménnyel veszi ki a részét a hajtásból. Mellette tengelyenként egy elektromotor kapott helyet az autóban, melyek közel 280 lóerőt tesznek be a közösbe. A rendszerteljesítmény 887 lóerő, ami mellé bitang 1280 Nm a nyomaték.
Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 2,5 másodperc alatt gyorsul, 300-ra pedig hajszállal kevesebb mint 20 másodpercig tart a sprint. A mutatót pedig akár 350 km/órás sebességig is eltolhatja a sofőr. A Nürburgringen 6 perc és 57 másodpercig tartott végigszaladni vele.
Forrás: Barrett-Jackson