Ha a Ferrarik ára kerül szóba, akkor általános a ködös fogalmazás. Érthető, hiszen egyedi, testre szabható autókról van szó, pár pipa az extralistán, pár személyes kívánság, és máris pár millióval vaskosabb összeg kerül az adásvételi szerződésbe.
Nyilván ahol akad 80 millió, ott talán lesz 95 millió is, de nekünk az álmodozáshoz a listaárak pont jó kiindulási pontot adnak. Lássuk a listát.
Ferrari California T – 59,6 millió forint. Avagy ennyi a belépő az új Ferrarit vásárlók klubjába. A legkisebb olasz típusban 560 lóerőt ad le a 3,8 literes, nyolchengeres turbómotor, de nem sokáig, lassan jön utódja, a Portofino.
Ferrari 488 GTB – 73,3 millióért mérik a maranellói márka új turbókorának egyik tucatáruját. A 458 Italia utódja 1475 kiló, a motorja 670 lóerős, duplaturbós V8-as.
Ferrari 488 Spider – 81,5 millió, elég szép felár a nyitható tetőért, de ha már lúd, legyen kövér.
Ferrari GTC4 Lusso – 87,5 millió forint A GTC 4 alapvetően nem más, mint az FF ráncfelvarrása, A motor az eddigi 651 helyett 690 lóerőt ad le; a 6.3 V12 blokk legnagyobb nyomatéka 697 Nm. Nem is okoz csalódást a kocsi, 3,4 másodperc után képes átlépni a 100 km/órás tempót, ami a csúcssebesség harmadát sem éri el, hiszen ez 335 km/óra.
Ferrari GT4C Lusso T – 75,6 millió A családi 2+2 személyes Ferrari akciós verziója, a 488 GTB-ből ismerős 3,9 literes V8-as motorral szerelve. Teljesítménye hajszálnyit visszafogottabb, a motor nem 670, hanem „csak” 610 tagú ménest bocsát a sofőr rendelkezésére, ugyanakkor a csúcsnyomaték maradt 760 Nm.
Ferrari 812 Superfast – 96,7 millió. Ez minden idők legerősebb és leggyorsabb utcai Ferrarija az olaszok állítása szerint, nem véletlen tehát a névválasztás. A 6,5 literes 12 hengeres motor teljesítménye 800 lóerő, maximális nyomatéka pedig 718 Nm. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 2,9 másodperc alatt gyorsul, a sebességmérő akár 340-et is mutathat.