Történetében először került összkerékhajtás a BMW M5-ös alá, ami messze nem jelenti azt, hogy vége a kilinccsel előre csapatásnak és a felszabadult gumiégetésnek, hiszen az intelligens összkerékhajtás képes arra, hogy kizárólag a hátsó kerekekre összpontosítsa a V8-as biturbó benzinmotor hegyomlásnyi erejét. A 4,4 literes nyolchengeres motor 600 lóerős teljesítményt ad le 5600 és 6700-as fordulat között, maximális forgatónyomatéka pedig 750 Nm, amit 1800-tól 5600-as fordulatig képes leadni.
Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 3,4 másodperc alatt gyorsul, de a 200-as tempóhoz sem kell 11,1 másodpercnél tovább várakoznia a volán mögött ülő szerencsésnek. A vágta alapesetben 250 km/óráig tarthat, de az opciós M Driver’s csomaggal 305-ig tolják az elektronikus korlátot.
2340 köbméter levegő óránként
A BMW M5-ös csúcsteljesítményének (600 lóerő) leadása közben a biturbó V8-asnak rettentő sok levegőre van szüksége. Egészen pontosan 2340 köbméterre óránként. Ez annyi, mint 71 darab - több mint 6 méter hosszúságú tengeri konténer térfogata.
A BMW M5-ös csúcsteljesítményének (600 lóerő) leadása közben a biturbó V8-asnak rettentő sok levegőre van szüksége. Egészen pontosan 2340 köbméterre óránként. Ez annyi, mint 71 darab - több mint 6 méter hosszúságú tengeri konténer térfogata.
Fotó megosztása:
Irgalmatlanul meleg van az M5-ös hengerfalai között, 2270 °C-ot is elérheti a gázhőmérséklet. Összehasonlításképpen, amikor az űrkapszulák újra belépnek a Föld légkörébe, a rajtuk lévő hőpajzsnak 2200 °C-ot kell tűrniük.
Irgalmatlanul meleg van az M5-ös hengerfalai között, 2270 °C-ot is elérheti a gázhőmérséklet. Összehasonlításképpen, amikor az űrkapszulák újra belépnek a Föld légkörébe, a rajtuk lévő hőpajzsnak 2200 °C-ot kell tűrniük.
Fotó megosztása:
Annak érdekében, hogy az M5-ösben lévő 4,4 literes V8-as motor elérje a 600 lovas teljesítményt, két turbófeltöltőt akasztottak a hengersorok közé, amik akár 175000 fordulatot is elérik.
Annak érdekében, hogy az M5-ösben lévő 4,4 literes V8-as motor elérje a 600 lovas teljesítményt, két turbófeltöltőt akasztottak a hengersorok közé, amik akár 175000 fordulatot is elérik.
Fotó megosztása:
A V8-as motor szelepeinek gyorsulása ezerszer nagyobb, mint a gravitációs gyorsulás. Nulláról 300 km/órás sebességre gyorsuláshoz mindössze 35 centiméternyi utat kell megtenniük. Ez egyébként éppen akkora, mint az M5-ös, vaskos karimájú kormányának átmérője.
A V8-as motor szelepeinek gyorsulása ezerszer nagyobb, mint a gravitációs gyorsulás. Nulláról 300 km/órás sebességre gyorsuláshoz mindössze 35 centiméternyi utat kell megtenniük. Ez egyébként éppen akkora, mint az M5-ös, vaskos karimájú kormányának átmérője.
Fotó megosztása:
Teljes gázadásra a motor 8 tonnányi erőt szabadít a dugattyúkra. Ha ez az erő folyamatosan hatna a dugattyúra, akkor 70 másodperc alatt repülne el a Holdra.
Teljes gázadásra a motor 8 tonnányi erőt szabadít a dugattyúkra. Ha ez az erő folyamatosan hatna a dugattyúra, akkor 70 másodperc alatt repülne el a Holdra.
Fotó megosztása:
2270 Celsius-fok
Irgalmatlanul meleg van az M5-ös hengerfalai között, a 2270 °C-ot is elérheti a gázhőmérséklet. Összehasonlításképpen, amikor az űrkapszulák újra belépnek a Föld légkörébe, a rajtuk lévő hőpajzsnak 2200 °C-ot kell tűrniük.
175000 fordulat percenként
Annak érdekében, hogy az M5-ösben lévő 4,4 literes V8-as motor elérje a 600 lovas teljesítményt, két turbófeltöltőt akasztottak a hengersorok közé, amik akár a 175000 fordulatot is elérik.
35 centiméter 0-tól 300 km/óráig
A V8-as motor szelepeinek gyorsulása ezerszer nagyobb, mint a gravitációs gyorsulás. Nulláról 300 km/órás sebességre gyorsuláshoz mindössze 35 centiméternyi utat kell megtenniük. Ez egyébként éppen akkora, mint az M5-ös, vaskos karimájú kormányának átmérője.
70 másodperc a Holdig
Teljes gázadásra a motor 8 tonnányi erőt szabadít a dugattyúkra. Ha ez az erő folyamatosan hatna a dugattyúra, akkor 70 másodperc alatt repülne el a Holdra.