Lassan 40 éve született meg a Mercedes G-osztálya, mely eredetileg valódi, terepjárásra alkalmas, puritán célszerszám volt. Sokszor pletykálták, hogy a típus már a végét járja és ideje valami sokkal modernebbel leváltani a szűk utasterű kockát, de a vásárlók ilyenkor jellemzően megrohamozzák rendelésekkel a Mercedest, így a stuttgartiak teljesen új G-osztály helyett inkább folyamatosan frissítik a legendássá érő modellt.

Idő közben úgy átalakult a közönség, hogy a G-osztályból nem a katonai kivitelek vagy a lakossági csupasz verziók fogynak, hanem az AMG V8-as turbómotorjával szerelt sokszáz lóerős változatok, a portáltengelyes limitált szériákat pedig villámgyorsan elkapkodják. Éppen ezért a legkülönfélébb tuningcégek licitálnak egymásra, amikor G kerül a kezük közé. A Posaidon művét G63 RS-nek nevezték el és a biztonság kedvéért odabiggyesztették mellé a 850-et is, hogy véletlenül se legyen kétségük, mekkora ménes szorult az apró motortérbe.

285-tel száguldó tégla lett a G-Merciből 1

285-tel száguldó tégla lett a G-Merciből 19

Eredetileg négy- és öthengeres motorokat terveztek a G-osztály motorterébe, de azóta bebizonyosodott, hogy akár 12 hengernek is – szűkösen – akad hely. A bitang teljesítményhez azonban most éppen elég volt az 5,5 literes biturbó V8-as, melyből a már említett 850 lóerős teljesítményt préselték ki, valamint hozzácsaptak 1350 Nm csúcsnyomatékot, ami egész egyszerűen döbbenetes. Összehasonlításképp az alapot adó autó valamivel több mint 570 lóerőt teljesített, mellé cseppet sem szerény 760 Nm nyomatéka volt.

A Posaidon kezelésén átesett G-osztály így 3,6 másodperc alatt sprintel 100 km/órás sebességre és akár 285 km/órás sebességgel tolhatja le a belső sávban autózókat. A megfelelő tapadásról nagy teljesítményű autókhoz igazított Continental gumikat szereltek a 22 colos felnikre, a vágtázást pedig az S63 AMG arany féknyergű karbon-kerámia rendszere állítja meg. A tuningcég pontosan tudta, hogy mire használják majd a tulajdonosok a G63 RS-t, ezért a Command rendszer navigációjában elhelyezték a sebességmérő kamerákra figyelmeztető rendszerüket.

Ha kíváncsi vagy, hogy hogyan készül a Mercedes-Benz G-osztály és hogyan teljesít a gyár tesztpályáján, akkor kattints ide!