Az Automotive Hungary kiállításon bemutatkozott az első 18 méteres Modulo 168D csuklós, melyet az Ikarus Egyedi Kft. gyártott. Ez az példány az első abból a 180 darabos flottából, mely a BKV, illetve a Volánbusz állományát gazdagítja majd.

Elkészült az első hazai gyártású csuklós a 180-ból 1

Elkészült az első hazai gyártású csuklós a 180-ból 2

A Modulo 168D bemutatását nem verték nagy dobra előzetesen. Igazából a gyártó nagy hallgatásban van egy ideje, aminek az az egyszerű oka, hogy nem készült el augusztus végére, az eredeti határidőre az összes megrendelt autóbusz. De nem csak a cég hallgat, a Volánbusz sem reagál már több mint egy hónapja a megkeresésünkre. Mikor már a társaság közösségi oldalán is érdeklődtünk, kiderült, hogy nem ugyanaz a személy kezeli a Volánbusz Facebookját, mint aki a sajtókapcsolati e-mailt.

Ennek ellenére van minek örülni, hiszen mégiscsak láthatott végre valamit a nagyközönség az állami pénzből  készülgető buszokból. Nemrég felmerült, hogy gyártásukban a szerb Ikarbus is részt vesz, ám ezt az Ikarus Egyedi Kft. cáfolta a Fonodó blognak.  A Volánbusz és a BKV által megrendelt Modulo168D típusú buszokat darabonként 86,2 millió forintért gyártják le a korábbi 85,4 millió helyett. A drágulást az augusztusban hozott kötelező automata tűzoltó rendszer beépítése okozta.

Elkészült az első hazai gyártású csuklós a 180-ból 3

Az Automotive Hungary nyitónapján Mészáros Csaba, az Ikarus Egyedi Kft. ügyvezetője Varga Mihály nemzetgazdasági miniszternek is megmutatta az autóbuszt. Nem ez lesz azonban Mészárosék utolsó büszkesége, ugyanis Pécs és Tatabánya 4-4 darab elektromos, kompozit szerkezetű Modulo midit vásárol.

Fotók: Bocskay Zsolt