A McLaren 2017-re, a Ron Dennis fémjelezte három és fél évtizeddel való szakítás jeleként régi-új színt adott az autónak, visszahozták az alapító Bruce McLaren idejében alkalmazott narancsot.
A váltás tetszett a szurkolók többségének, de még nagyobb sikert aratott a Fernando Alonso Indy 500-as autóján felbukkant teljes papaja-narancs, elképzelhető, hogy jövőre a Forma-1-est is ilyenre festik. (Nyitóképünk illusztráció, az F1-es dizájnjairól ismert grafikus Sean Bull munkája. Alább egy másik, renault-s kékkel feldobott koncepciója látható.)
„Most kezdünk a dizájnnal foglalkozni. Szerintem a szurkolók szeretnék a papaja-narancsot. Az Indy-kaland után a szurkolók sokasága kérte, hogy az F1-est is fessük olyanra. Még várunk néhány szponzori döntést, amelyek befolyásolhatják a festést, de nem zárom ki a váltást” – magyarázta a McLaren-vezér Zak Brown, hozzátéve, hogy a Force Indiáéhoz hasonló radikális ráhatásra azért nem kell számítani.
„Több dizájn is van, de még kiderül, pontosan milyen szponzori szerepvállalások lesznek. A narancsot szeretnénk megtartani, az az identitásunk része. Ugyanakkor gazdasági vállalkozás is vagyunk. De a rózsaszín azért egy kicsit extrém lenne.”
Bár a McLarennek a Vodafone 2013 végi távozása óta nincs névadó szponzora, a karrierjét eredetileg a motorsportmarketing területén felépítő Brown sem ígéri, hogy ilyet szerez a jövő évre.
„Nagyon sok szabad hely van az autónkon a partnerek számára. A jelenlegi történések bizakodással töltenek el, szerintem egyértelműen jönnek majd új partnerek jövőre.”
„Ami a névadó szponzort jelenti, alaposan áttekintettem, hogy is megy az F1-ben a csapat reklámcélú hasznosítása. Úgy gondolom, hogy a név itt a McLaren, és például a NASCAR-ral szemben, ahol tényleg a szponzor nevével emlegetik a csapatot, itt nincs ilyen. A névadó szponzori pozíció itt nem jelent akkora hasznot, mint más sorozatokban. Inkább több nagyobb szponzorban gondolkodunk, és a jövő évben ez meg is valósulhat.”
„Szóval még folyamatban van a dolog, de a színről december 1-jéig kellene döntenünk, ugyanis le kell gyártatni a csapatruházatot és -felszerelést, új imázs érvényesül jövőre a garázsban.”