Az első Big Foot egy Ford volt. Egy korábbi építőipari munkás, Bob Chandler 1975-ben a családja 1974-es Ford F-250-esét építette át, mert elégedetlen volt annak képességeivel. Mivel a környéken nem volt megfelelő a 4x4-es modellek alkatrészellátása, ezért feleségével és egy barátjával a Missouri állambéli Fergusonban egy erre szakosodott üzletet is nyitott. Az első Big Footba 10,5 literes motor került.
Az első Big Foot egy Ford volt. Egy korábbi építőipari munkás, Bob Chandler 1975-ben a családja 1974-es Ford F-250-esét építette át, mert elégedetlen volt annak képességeivel. Mivel a környéken nem volt megfelelő a 4x4-es modellek alkatrészellátása, ezért feleségével és egy barátjával a Missouri állambéli Fergusonban egy erre szakosodott üzletet is nyitott. Az első Big Footba 10,5 literes motor került.
Fotó megosztása:
2017 előtt három alkalommal nyerte meg a rali-világbajnokság konstruktőri bajnoki címét a Ford. 1979-ben Ford Escort RS1800 modellel, míg 2006-ban és 2007-ben a Ford Focus RS WRC modellekkel nyert a kék ovál csapata.
2017 előtt három alkalommal nyerte meg a rali-világbajnokság konstruktőri bajnoki címét a Ford. 1979-ben Ford Escort RS1800 modellel, míg 2006-ban és 2007-ben a Ford Focus RS WRC modellekkel nyert a kék ovál csapata.
Fotó megosztása:
Fennállása óta ötször ítélte oda az Év Autója zsűri a legjobbnak járó díjat egy-egy Ford-modellnek. 1981-ben a Ford Escortot szavazták a legjobb autónak, 1986-ban a Ford Scorpio,1994-ben a Ford Mondeo, 1999-ben a Ford Focus, 2007-ben a Ford S-Max hódította el a trófeát.
Fennállása óta ötször ítélte oda az Év Autója zsűri a legjobbnak járó díjat egy-egy Ford-modellnek. 1981-ben a Ford Escortot szavazták a legjobb autónak, 1986-ban a Ford Scorpio,1994-ben a Ford Mondeo, 1999-ben a Ford Focus, 2007-ben a Ford S-Max hódította el a trófeát.
Fotó megosztása:
65 üzeme van jelenleg világszerte a Fordnak. Korábban hazánkban is jelen volt így a márka, 1993-tól a székesfehérvári Alba Plant gyárban alkatrészgyártás folyt 2000-ig, amikor a Viesteon cég levált a Fordtól.
65 üzeme van jelenleg világszerte a Fordnak. Korábban hazánkban is jelen volt így a márka, 1993-tól a székesfehérvári Alba Plant gyárban alkatrészgyártás folyt 2000-ig, amikor a Viesteon cég levált a Fordtól.
Fotó megosztása:
Az első jármű, amelyet a Ford gyártott, egy benzinhajtású buggy volt, mindössze 8 lóerős motorral. A neve Model A volt. Úgy írták le, hogy „a piac legtökéletesebb gépe, amelyet még egy 15 éves fiú is képes vezetni”. Az A-t a következő években sorra követték újabb modellek, amelyek az abc egy-egy betűjéről kaptál nevüket, voltak közöttük olyanok, amelyek azonban soha nem kerültek piacra.
Az első jármű, amelyet a Ford gyártott, egy benzinhajtású buggy volt, mindössze 8 lóerős motorral. A neve Model A volt. Úgy írták le, hogy „a piac legtökéletesebb gépe, amelyet még egy 15 éves fiú is képes vezetni”. Az A-t a következő években sorra követték újabb modellek, amelyek az abc egy-egy betűjéről kaptál nevüket, voltak közöttük olyanok, amelyek azonban soha nem kerültek piacra.
Fotó megosztása:
Hét különböző modell viselte a Ford-konszernen belül a Capri nevet. 1950 és 1990 között három generációnyi Lincoln Caprit és két különböző Mercury Caprit gyártott a Ford. A Ford Consul Capri kupét a Ford of Britain gyártotta 1961 és 1964 között, de a legismertebb a Ford of Europe által 1969 és 1986 között készített kupé volt. A legkülönlegesebb azonban talán az Ausztráliában 1989-1994 között gyártott Capri nevű kabrió volt, amelyet a Mazda MX-5 ellenfelének szántak, alapja a Mazda 323 volt.
Hét különböző modell viselte a Ford-konszernen belül a Capri nevet. 1950 és 1990 között három generációnyi Lincoln Caprit és két különböző Mercury Caprit gyártott a Ford. A Ford Consul Capri kupét a Ford of Britain gyártotta 1961 és 1964 között, de a legismertebb a Ford of Europe által 1969 és 1986 között készített kupé volt. A legkülönlegesebb azonban talán az Ausztráliában 1989-1994 között gyártott Capri nevű kabrió volt, amelyet a Mazda MX-5 ellenfelének szántak, alapja a Mazda 323 volt.
Fotó megosztása:
Sorozatban négyszer nyerte meg a Ford GT 40-es a Le Mans-i 24 órás versenyt, 1966 és 1969 között. 1966-ban az első három helyet elhódította a modell, amelynek neve Grand Touring kifejezésből és az autó magasságából 40 hüvelyk (1,02 m) állt. A kocsi azt követően készült el, hogy Henry Fordnak nem sikerült megszereznie a Ferrarit, és úgy döntött, megépíti saját sportkocsiját.
Sorozatban négyszer nyerte meg a Ford GT 40-es a Le Mans-i 24 órás versenyt, 1966 és 1969 között. 1966-ban az első három helyet elhódította a modell, amelynek neve Grand Touring kifejezésből és az autó magasságából 40 hüvelyk (1,02 m) állt. A kocsi azt követően készült el, hogy Henry Fordnak nem sikerült megszereznie a Ferrarit, és úgy döntött, megépíti saját sportkocsiját.
Fotó megosztása:
347 km/óra. Ez a végsebessége a leggyorsabb sorozatgyártású Ford modellnek. A GT amerikai specifikációjú változatának teljesítménye 647 lóerő, forgatónyomatéka pedig 746 Nm. Ám a leggyorsabb Ford GT ennél is többet tud: az M2K Motorsport által átépített kocsi 469,7 km/órát ért el egy reptéren.
347 km/óra. Ez a végsebessége a leggyorsabb sorozatgyártású Ford modellnek. A GT amerikai specifikációjú változatának teljesítménye 647 lóerő, forgatónyomatéka pedig 746 Nm. Ám a leggyorsabb Ford GT ennél is többet tud: az M2K Motorsport által átépített kocsi 469,7 km/órát ért el egy reptéren.
Fotó megosztása:
Henry Ford híres mondata, a „Vevőink minden színigényét ki tudjuk elégíteni, ha fekete kocsit rendelnek" az első években biztosan nem volt igaz. A T-modell gyártásának első időszakában piros, szürke, zöld és kék színekben volt elérhető a kocsi.
Henry Ford híres mondata, a „Vevőink minden színigényét ki tudjuk elégíteni, ha fekete kocsit rendelnek" az első években biztosan nem volt igaz. A T-modell gyártásának első időszakában piros, szürke, zöld és kék színekben volt elérhető a kocsi.
Fotó megosztása:
1903. június 16-án alapította Henry Ford autógyárát, a Ford Motor Companyt. Magyarországon 1922-ben Galamb József - mérnök és konstruktőr - nyitotta meg az első Ford kereskedést Makón. Ebben az évben kezdődött meg a Ford gépjárművek értékesítése Magyarországon, majd a második világháború és annak gazdasági hatásai által okozott hosszú szünet után a Ford Motor Company 1990-ben tért vissza a magyar piacra. 1993-ban indult meg az autóimport.
1903. június 16-án alapította Henry Ford autógyárát, a Ford Motor Companyt. Magyarországon 1922-ben Galamb József - mérnök és konstruktőr - nyitotta meg az első Ford kereskedést Makón. Ebben az évben kezdődött meg a Ford gépjárművek értékesítése Magyarországon, majd a második világháború és annak gazdasági hatásai által okozott hosszú szünet után a Ford Motor Company 1990-ben tért vissza a magyar piacra. 1993-ban indult meg az autóimport.
Fotó megosztása:
Ford az első cégek között volt, amely bevezette a minimálbért. A kezdeti években, amikor a vállalat elkezdett növekedni, a munkások napi 50 centért dolgoztak. Amikor Henry Ford megtudta, hogy ebből a pénzből, milyen szerény körülmények között élnek a munkások, jelentős emelést hajtott végre, amelyet a többi autógyártó is követett, igaz, csak évekkel később. 1914-ben megduplázta az akkori átlagkeresetet, hogy megszüntesse a cégtől az elvándorlást.
Ford az első cégek között volt, amely bevezette a minimálbért. A kezdeti években, amikor a vállalat elkezdett növekedni, a munkások napi 50 centért dolgoztak. Amikor Henry Ford megtudta, hogy ebből a pénzből, milyen szerény körülmények között élnek a munkások, jelentős emelést hajtott végre, amelyet a többi autógyártó is követett, igaz, csak évekkel később. 1914-ben megduplázta az akkori átlagkeresetet, hogy megszüntesse a cégtől az elvándorlást.
Fotó megosztása:
Amikor 1964-ben bemutatták a Ford Mustangot, nem csak a valódi modell aratott óriási sikert, 94 000 darab pedálos játék-Mustángot adtak el gyerekek számára a karácsonyi szezonban.
Amikor 1964-ben bemutatták a Ford Mustangot, nem csak a valódi modell aratott óriási sikert, 94 000 darab pedálos játék-Mustángot adtak el gyerekek számára a karácsonyi szezonban.
Fotó megosztása:
Sorozatban háromszor nyerte el az Év Motorjának járó fődíjat a Ford 1,0 literes EcoBoost turbómotorja, 2012-ben,2013-ban és 2014-ban. Egyetlen más motor sem tudott duplázni sem, nemhogy triplázni. Kategóriájában ugyanakkor hatszor nyert, sőt egyszer a legjobb új motornak járó díjat is elhódította a háromhengeres blokk.
Sorozatban háromszor nyerte el az Év Motorjának járó fődíjat a Ford 1,0 literes EcoBoost turbómotorja, 2012-ben,2013-ban és 2014-ban. Egyetlen más motor sem tudott duplázni sem, nemhogy triplázni. Kategóriájában ugyanakkor hatszor nyert, sőt egyszer a legjobb új motornak járó díjat is elhódította a háromhengeres blokk.
Fotó megosztása:
277 896 - ennyi katonai Jeepet gyártottak a Ford üzemeiben a második világháború alatt. Érdekesség, hogy a Ford német üzemei is termeltek 1942-ig, ott teherautókat és páncélozott csapatszállító járműveket gyártottak, ám a német hadsereg számára. Nemcsak autókat gyártott a Ford, készítettek több ezer B-24 bombázót is.
277 896 - ennyi katonai Jeepet gyártottak a Ford üzemeiben a második világháború alatt. Érdekesség, hogy a Ford német üzemei is termeltek 1942-ig, ott teherautókat és páncélozott csapatszállító járműveket gyártottak, ám a német hadsereg számára. Nemcsak autókat gyártott a Ford, készítettek több ezer B-24 bombázót is.
Fotó megosztása:
Ford nevéhez kötődik a sorozatgyártás elterjesztése is. Ez nemcsak úgy kipattant Henry Ford és munkatársai agyából, városi legenda szerint egy vágóhídon tett látogatás adta az ötletet. Ez után a T-model főkonstruktőrével, Galamb Józseffel és más mérnökökkel elkészítették a futószalag-szerű gyártást. A gyártási folyamatot részekre osztották és csereszabatos alkatrészeket alkalmaztak. Az autó alvázként kezdte, majd végighaladt az összes munkaállomáson, végül a saját erejéből legördült a kész gépkocsi.
Ford nevéhez kötődik a sorozatgyártás elterjesztése is. Ez nemcsak úgy kipattant Henry Ford és munkatársai agyából, városi legenda szerint egy vágóhídon tett látogatás adta az ötletet. Ez után a T-model főkonstruktőrével, Galamb Józseffel és más mérnökökkel elkészítették a futószalag-szerű gyártást. A gyártási folyamatot részekre osztották és csereszabatos alkatrészeket alkalmaztak. Az autó alvázként kezdte, majd végighaladt az összes munkaállomáson, végül a saját erejéből legördült a kész gépkocsi.
Fotó megosztása:
2 011 125 - 1923-ban ennyit, több mint 2 millió darabot gyártottak a Ford T-modellből. Egyetlen más típusból sem készült egy év alatt ennyire sok. Érdekesség, hogy 1910-ben még csak 20 ezer darabot gyártottak és 900 dollárt kértek a kocsiért, 1925-ban viszont 2 millió kocsi készült és 260 dollárba került.
2 011 125 - 1923-ban ennyit, több mint 2 millió darabot gyártottak a Ford T-modellből. Egyetlen más típusból sem készült egy év alatt ennyire sok. Érdekesség, hogy 1910-ben még csak 20 ezer darabot gyártottak és 900 dollárt kértek a kocsiért, 1925-ban viszont 2 millió kocsi készült és 260 dollárba került.
Fotó megosztása:
2,3 milliárd forint - ennyibe került a világ legdrágább fotója, amelyet a Ford készíttetett. 1913-ban a Highland Park-i üzem 10. évfordulójára, a gyár dolgozóinak háromnegyedét, 12 ezer embert kitereltek az udvarra. Emiatt szinte teljesen leállt az autógyártás. Mivel akkoriban 40 másodpercenként készült egy-egy 600 dollárba kerül T-modell, így ez a Fordnak több mint 1 millió dollárjába került, jelen áron számítva kb. 9 millió dollár.
2,3 milliárd forint - ennyibe került a világ legdrágább fotója, amelyet a Ford készíttetett. 1913-ban a Highland Park-i üzem 10. évfordulójára, a gyár dolgozóinak háromnegyedét, 12 ezer embert kitereltek az udvarra. Emiatt szinte teljesen leállt az autógyártás. Mivel akkoriban 40 másodpercenként készült egy-egy 600 dollárba kerül T-modell, így ez a Fordnak több mint 1 millió dollárjába került, jelen áron számítva kb. 9 millió dollár.
Fotó megosztása:
2016-ban a világ legnépszerűbb autója a Ford F-sorozata volt. A pickupból összesen 986 660 darab kelt el tavaly, megelőzve a Toyota Corollát és a Volkswagen Golfot. Összesen 6 651 000 darab autót értékesített 2016-ban a Ford, ezek közül 2 250 000 kelt el Európában. Mifelénk a Fiesta a legnépszerűbb modellje a márkának.
2016-ban a világ legnépszerűbb autója a Ford F-sorozata volt. A pickupból összesen 986 660 darab kelt el tavaly, megelőzve a Toyota Corollát és a Volkswagen Golfot. Összesen 6 651 000 darab autót értékesített 2016-ban a Ford, ezek közül 2 250 000 kelt el Európában. Mifelénk a Fiesta a legnépszerűbb modellje a márkának.
Fotó megosztása:
A Ford Petrányi márkakereskedés 1992-ben, alapítása évében 80 darab autót adott el, az a szám 2016-ban 2824 járműre nőtt.
A Ford Petrányi márkakereskedés 1992-ben, alapítása évében 80 darab autót adott el, az a szám 2016-ban 2824 járműre nőtt.
Fotó megosztása:
187 000 alkalmazottja van a Fordnak világszerte, 2017. augusztusi adatok szerint. A Petrányi 3 budapesti kereskedésében több mint 170 szakember dolgozik.
187 000 alkalmazottja van a Fordnak világszerte, 2017. augusztusi adatok szerint. A Petrányi 3 budapesti kereskedésében több mint 170 szakember dolgozik.
Fotó megosztása:
Magyarországon a Focus volt a legnépszerűbb modell 2016-ban, amelyből 2856 kelt el. Összesen 15 091 darab Ford fogyott, amiből 9519 volt a személyautó a Datahouse adatai szerint. Világszerte nagyjából 6,7 millió autót adott el a márka.
Magyarországon a Focus volt a legnépszerűbb modell 2016-ban, amelyből 2856 kelt el. Összesen 15 091 darab Ford fogyott, amiből 9519 volt a személyautó a Datahouse adatai szerint. Világszerte nagyjából 6,7 millió autót adott el a márka.
Fotó megosztása:
10 608 márkakereskedése van a Fordnak világszerte. Magyarországon 35 márkakereskedés, illetve 49 szervizpont kapcsolódik a Ford hálózatához. A Ford Petrányi három helyen várja az ügyfeleket.
10 608 márkakereskedése van a Fordnak világszerte. Magyarországon 35 márkakereskedés, illetve 49 szervizpont kapcsolódik a Ford hálózatához. A Ford Petrányi három helyen várja az ügyfeleket.
Fotó megosztása:
3 313 206 regisztrált személyautó szerepel a hazai autóállományban, amelyek közül 269 580 darab Ford. Míg a teljes magyarországi flotta átlagéletkora 13,9 év, addig a Fordok átlagos kora 12,2 év.
3 313 206 regisztrált személyautó szerepel a hazai autóállományban, amelyek közül 269 580 darab Ford. Míg a teljes magyarországi flotta átlagéletkora 13,9 év, addig a Fordok átlagos kora 12,2 év.
Fotó megosztása: