A 70-es éveiben járó Gordon Murray karrierje során számtalan gyors autóhoz kapcsolta a nevét. Hozzá fűződik a Brabham és McLaren Forma-1-es autók java a ’70-es évek elejétől egészen a ’80-as évek közepéig, karrierjének csúcspontjának pedig az utcai McLaren F1 tervezését tekintik, mely hosszú ideig a világ leggyorsabb autója címet birtokolhatta. Andy Wallace még az XP5 névre keresztelt prototípussal érte el a 391 km/órás sebességet a BMW V12-es motorjával hajtott szupersportkocsival.
Murrayt ma leginkább az újra feltámadó angol TVR sportkocsigyár foglalkoztatja, akiknek pár hónapja jelent meg legújabb modelljük, a Griffith, mely az általa újonnan kidolgozott iStream felépítést használja. Ez annyit takar, hogy a szénszálas vagy kompozit héj alatt a váz apró acélcsövekből áll össze, hogy a lehető legkönnyebb legyen. A Gordon Murray Automotive nevű vállalat is pontosan ezt az építési filozófiát használja majd alacsony darabszámú autóinak előállításához, amiken az alábbi logót láthatjuk majd:
„Első autónkkal meg fogjuk mutatni, hogy vissza tudunk térni azokhoz a formatervezési és mérnöki elvekhez, amik a McLaren F1-est ikonná tették” – nyilatkozta Gordon Murray az új vállalattal kapcsolatban.