A Renault-motort használó három csapat egy-egy versenyezője – gyári Renault: Nico Hülkenberg, Toro Rosso: Brendon Hartley, Red Bull: Max Verstappen – a múlt hétvégi Amerikai Nagydíjra megkapta a francia gyártó legfrissebb fejlesztésű, már 2018-ra szánt elemekkel is szerelt erőforrását, amiért mindannyian hátrasorolásos büntetést is kaptak.

Érdekes módon, amikor hétvége kezdetén erről kérdezték Austinban a Red Bull-os Daniel Ricciardót, az ausztrál meglepetéssel fogadta, hogy Verstappen fejlesztett, állítólag körönként kéttizedes előnyt jelentő motort kapott.

„Tényleg? Eltérő motorokkal mentünk? Erről nem is tudtam. De komolyan, én nem tudtam. Na és kié volt a gyorsabb?” – mondta a szabadedzések után.

Az ausztrál nyilatkozata és Verstappen Austinban bejelentett, 2020-ig szóló szerződéshosszabbítása jó táptalajt adott az összeesküvés-elméteknek, de a Red Bullnál azt mondják, nincs szó favoritizmusról, egyszerűen azért nem tartották fontosnak, hogy szóljanak Ricciardónak, mert nem vártak sokat az új specifikációtól.

„Elég nehéz kimérni a különbséget. A Renault mindhárom csapatnak csak egy-egy új motort adott, Maxnál pedig itt volt esedékes a csere, ezért logikus volt, hogy az ő autójába kerül ezen a hétvégén, és megkapja a büntetést. Úgy voltunk vele, és továbbra is ez a terv, hogy Daniel valamikor később kap (új motort és) büntetést. A két verzió között minimális a különbség, nem is tudjuk mérni. Az üzemanyag-átfolyás-mérő sem méri, gyakorlatilag ugyanaz a kettő” – magyarázta a Motorsport.comnak a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner.