„A negyven pont olyan szép kerek szám, hogy az ember elgondolkodott azon: a Dakarra menjen vagy az Afrika Race-re. Végül a szívünk visszahúzott” – mondta szerdán sajtótájékoztatón Szalay Balázs. Legutóbb 2013-ban vettek részt a Dakar-ralin, utána négy évet kihagytak.

Az Opel Crossland X a korábbinál 150 kilogrammal könnyebb, sok technikai paraméteren változtattak. Emiatt úgy érzik miután megváltoztak a versenyszabályok, ez kedvez nekik.

„Persze, azért így sem lehetnek vérmes reményeink az első tízbe kerülést illetően, de azért mindent elkövetünk érte, és minden nap a határainkat feszegetjük majd” – emelte ki Szalay.

A pilótának ez lesz a 13. Dakarja – ami Magyarországon rekordnak számít -, Bunkoczi Lászlóval közösen pedig a nyolcadik. Amikor a páros együtt állt rajthoz a világ leghosszabb és legnehezebb terepversenyén, mindig célba ért. Szalay 33 országban versenyzett eddig, s mivel Bolíviában még egyikük sem autózott, januárban meglesz neki a 34. is.

Csapattársa, Bunkoczi László 2004-ben csatlakozott Szalayhoz. „Azóta több mint kétszázezer kilométert tettünk meg versenykörülmények között” – árulta el a navigátor. A versenyautót hamarosan útnak indítják, hiszen nagyon komoly logisztikára van szükség, több mint egy hónap, amíg odaér a célállomásra.

„Bár évek óta folyamatosan az ismeretlennel nézünk szembe minden egyes sivatagi viadalon, ezt valahogy nem lehet megszokni” – tette hozzá a navigátor, aki nagyon várja már, hogy elrajtoljanak az első szakaszon.

A 2018-as Dakar-ralin január 6-án Limából startol el a mezőny, és tizennégy szakaszt teljesítve – egy pihenőnap beiktatásával – 20-án az argentínai Córdobában ér célba. A versenyzők három országot érintenek, Perun és Argentínán kívül Bolívián haladnak át. Ismét lesznek a viadalon sivatagi szakaszok, de a helyszíni adottságokat kihasználva komoly magaslatokat is megjárnak – 4000 méter fölött is jelöltek ki szakaszokat -, a szünnapot pedig 3500 méter fölött tartják meg.