Tökéletes ergonómia, könnyű ki- és beszállás, maximális biztonság és végletekig megbízható üzem – ezek a taxikkal szembeni hagyományos elvárások. Napjainkban azonban egy új, nagyon fontos szempont is megjelent az elvárások között: a környezeti kompatibilitás, a minimális károsanyag-kibocsátás nem csupán presztízskérdés, hanem a világ egyre több nagyvárosában az akadálytalan közlekedés, a belvárosba történő behajtás alapfeltétele.
Nem véletlen, hogy a Toyota éppen új generációs taxijánál vezeti be vadonatúj fejlesztését: az LPG-elektromos hibrid hajtásláncot. Az eleve tiszta üzemű autógáz környezeti terhelését még tovább csökkenti a hibrid technológia; a jármű szabványos átlagfogyasztása mindössze 5,15 liternyi gáz 100 kilométeren. Az már csak járulékos előny, hogy a hibrid hajtás működési elvéből adódóan számos alkatrész nem, vagy csak jóval nagyobb futásteljesítményt követően szorul cserére, mint egy hagyományos autónál, így a JPN Taxi olcsóbban és megbízhatóbban üzemeltethető.
A Toyota komoly hagyományokkal rendelkezik a hibridek terén, de még régebbre nyúlnak vissza a taxigyártással kapcsolatos tapasztalatai; már az 1936-os Model AA-ból (a Toyota legelső sorozatgyártású típusából) is készült bérfuvarozásra kialakított variáns. Nem csoda, hogy a JPN Taxi tele van zseniális megoldásokkal: alacsony, sík padló és szélesre táruló, motoros mozgatású tolóajtó, amelyek akár kerekesszékes utasok szállítását is lehetővé teszik.
Hatalmas, „városnézés-barát” ablakok; az utasok számára is jól láthatóan elhelyezett műholdas navigációs rendszer, illetve taxaméter; LED-fényekkel jelölt, így éjjel is könnyen megtalálható biztonsági övek; az oldalirányú becsúszást megkönnyítő szerkezetű hátsó üléspad; a tetőn elhelyezett légtisztító, és még hosszan lehetne sorolni az utazást élménnyé varázsoló funkciókat.
A sorozatgyártásra kész modellből havonta legalább ezer darab értékesítésével számol a gyártó.