Bőséggel büszkélkedhet az Alpine sportsikerekkel, így a Renault által újra bevezetett márkának is illik továbbra is a versenypályák közelében maradnia. Ehhez azonban nem elég az utcai Alpine A110-es, hanem szükség van a hozzá tartozó márkakupára is, melynek legfőbb eleme az A110 Cup modell lesz. Utcán még nem igazán találkozhatunk az A110-essel, hiszen a Porsche Caymant szorongató sportkocsi első darabjait az év vége felé szállítják le tulajdonosaiknak.

A szériamodellhez képest az A110 Cup 40 milliméterrel leültetett futóművet kapott és természetesen jelentősen kikönnyítették, így a súlya 1050 kilogramm, ez azt jelenti, hogy remek a súly-lóerő aránya, egész pontosan 3,9 kg jut 1 lóerőre. A motorja a szériához hasonlóan középen helyezkedik el és 1,8 literes, négyhengeres, turbós benzinmotor, melyet 18 lóval toldottak meg, így már 270 lóerős a teljesítménye. Maximális forgatónyomatéka 320 Nm, mely egy hatsebességes, szekvenciális váltón keresztül jut el a hátsó kerekekhez. A fékeket a Brembo szállítja, a hatdugattyús magnézium nyergek 355 mm-es tárcsákba harapnak.

Versenybe száll az Alpine sportkocsi 1

Versenybe száll az Alpine sportkocsi 19

A versenygép tesztelése során az autót fejlesztő Signatech célja, hogy legalább 7500 kilométert tegyenek meg vele a legkülönfélébb versenypályákon, hogy mire 2018 júniusának elején elrajtol a márkakupa, minden a lehető leggördülékenyebben menjen az A110 Cupokkal.

Az Alpine A110-kupa regisztrációs díja 20 ezer euró, ami közel 6,2 millió forint, ennyit még előleg formájában is le kell tenni az asztalra. Az Alpine becslései szerint körülbelül 100 ezer euróból versenyezhető végig egy szezon az A110-essel, ami bő 30 millió forintot jelent. A legjobb eredménnyel záró csapat pedig közel 50 millió forintnyi összeget vihet haza.